یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: گالری آتبین از شامگاه جمعه میزبان کابوس‌های حمید جبلی شده؛ کابوس‌های شیرینی که این بازیگر و صداپیشه نام‌آشنا آنها را در ۲ سال اخیر نقاشی کرده است.

نقاشی -جبلی

حميد جبلي را بيشتر به‌عنوان بازيگر و صداپيشه مي‌شناسيم اما او سال‌هاست كه در زمينه طراحي، نقاشي و مجسمه‌سازي فعاليت دارد و تاكنون در زمينه نقاشي و مجسمه‌سازي آثار زيادي را خلق كرده است.آثاري كه تاكنون نمايشگاهي برايش برگزار نكرده و حالا در اين نمايشگاه 40اثر اين هنرمند به نمايش درآمده است.

به گفته جبلي نقاشي‌هايش آثار پراكنده‌اي است كه در يك موضوع خاص نبوده و سوژه مشخصي ندارد. جبلي درباره اين آثار به همشهري گفت:«بيشتر آثاري كه در اين مجموعه به نمايش درآمده در 2سال اخير نقاشي شده و برخي نيز براي سال‌هاي گذشته است.»

آثار جبلي در اين نمايشگاه به خريداران عرضه مي‌شود و جبلي درباره فروش نخستين روز نمايشگاهش يادآور شد: «در نخستين روز از نمايشگاه كه مراسم افتتاحيه نيز برگزار شد، بيشتر آثار به فروش رسيده و خوشحالم كه اين نمايشگاه توانسته توجه بازديد‌كنندگان را جلب كند.» او با خنده اضافه كرد: «به‌نظر مي‌رسد امروز جزو ركورددارهاي فروش بودم.» قيمت آثار جبلي در ابعاد كوچك با ميانگين 40 × 30 است و قيمت فروش آثار از يك‌ميليون و 200هزار تومان تا 2ميليون تومان بوده. كيان وطن يكي از دوستان جبلي كه نمايشگاه به همت وي برگزار شده به همشهري گفت: «اگر اين استقبال ادامه داشته باشد، نمايشگاهي از مجسمه‌هاي اين هنرمند نيز به‌زودي برگزار مي‌شود. حميد جبلي هميشه مشغول خلق آثار هنري است و تابلو‌هاي نقاشي و مجسمه‌هاي زيادي دارد.» به گفته كيان وطن اين نمايشگاه تا 21آذر‌ماه برپاست. در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه هنرمنداني چون پارسا پيروزفر، فرشته طائرپور، مسعود فروتن و... حضور داشتند.

  • از سهراب تا مصدق در «هفت نگاه»

در سومين روز از آخرين‌ماه پاييزي، علاوه بر افتتاح نمايشگاه نقاشي‌هاي جبلي، دهمين دوره فروش آثار هنري «هفت نگاه» نيز با آثاري از 200هنرمند كار خود را در فرهنگسراي نياوران آغاز كرد و تا هفدهم آذر ادامه دارد. اين نمايشگاه با مشاركت گالري‌هاي آريا، الهه، گلستان، والي، هفت‌ثمر و‌ ماه مهر برگزار شده كه در اين دوره منتخبي از آثار نقاشي، نقاشي‌خط و مجسمه از هنرمندان پيشكسوت و جوان به نمايش گذاشته شده و قيمت اين آثار از100هزار تومان آغاز شده و گران‌ترين اثر اين دوره از نمايشگاه نيز به اثري از سهراب سپهري تعلق دارد كه روي مقوا كشيده شده و با بهاي 700ميليون تومان در نخستين روز از نمايشگاه به فروش رسيد.

همچنين تابلويي از آيدين آغداشلو به قيمت 300ميليون تومان در رتبه بعدي گران‌قيمت‌هاي اين نمايشگاه قرار دارد. پرتره‌اي از دكتر مصدق با مدادرنگي روي مقوا، ديگر اثري است كه متعلق به پروانه اعتمادي بوده و 150ميليون تومان قيمت خورده است. هانيبال‌الخاص، فريده لاشايي، سيراك ملكونيان، 2كار روي فلز از مسعود عربشاهي، 2نقاشي پرويز كلانتري و در كنار آنها 2تابلو از محمدحسين عماد كه با مركب روي مقوا كشيده شده‌، در اين نمايشگاه به نمايش درآمده‌اند. 2 سالن ديگر فرهنگسرا به آثار نسل مياني و جوان هنرمند اختصاص دارد و آثار بسيار متنوعي در اين بخش به چشم مي‌خورد.

کد خبر 390543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha