همشهری آنلاین: افتتاحیه یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با نمایش مستند «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی افتتاح می‌شود.

سینما

به گزارش مهر، افتتاحیه‌ یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش فیلم مستند «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی در ساعت ۱۹:۱۵ یکشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۶ در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو اختصاص یافت.

«بانو قدس ایران» مستندی درباره زندگی همسر امام خمینی‌(ره) است که در موسسه فرهنگی و هنری عروج فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید شده است.

مصطفی رزاق‌کریمی درباره روند تولید این فیلم مستند که به بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و جایزه شهید آوینی یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» راه یافته است، گفت: بانو خدیجه ثقفی بیش ۶۰ سال با امام زندگی کرد و این فیلم درباره‌ زندگی وی از زمان تولد تا مرگ است.

وی ادامه داد: بانو خدیجه ثقفی از سن ۱۶ سالگی با امام خمینی‌(ره) ازدواج کردند و نقطه عطف فیلم دوران زندگی مشترک وی با امام تا هنگام فوت‌ است. ضمن این که منصوبین درجه اول این خانواده در فیلم حضور دارند و درباره‌ بانو خدیجه ثقفی صحبت می‌کنند.

این مستندساز پیرامون مدت زمان ساخت مستند «بانو قدس ایران» توضیح داد: ساخت این فیلم ۲ سال زمان برد و مرحله پژوهش آن به مدت یک سال و سه ماه و طی دوره‌های مختلف انجام شد. سناریوی این فیلم مستند هم در ارتباط مستقیم با موسسه نشر آثار امام و همچنین خانواده امام خمینی‌(ره) تنظیم شد.

این مستند ۸۰ دقیقه‌ای محصول موسسه عروج فیلم است که با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، صندوق اعتباری هنر و موسسه تبلیغاتی خورشید جماران تولید شده است و برای نخستین بار در یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده می شود.

این مستندساز، فیلم‌های «پرواز هدهد» را در بخش جایزه شهید آوینی و «خاطراتی برای تمام فصول» را نیز در بخش نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» دارد.

مصطفی رزاق‌کریمی پیش از این موفق به دریافت تندیس فیروزه‌ای بهترین فیلم مستند جشنواره «سینماحقیقت» و نشان بهترین کارگردانی جایزه شهید آوینی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» شده بود.

عوامل تولید مستند «بانو قدس ایران» عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: مصطفی رزاق‌کریمی، پژوهشگران: زهرا بنی‌پور و اعظم بهروز، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: شاهین پورداداشی، صداگذار و تدوینگر: محمد پورفر، نویسندگان گفتار متن: محمدرضا کریمی‌راد و مصطفی رزاق‌کریمی، گوینده متن: مریم واعظ‌پور، آهنگسازان: صبا ندایی و آرمین خیرآبی، مدیر تولید: امیرمحمد اصلاح، دستیار کارگردان: زهرا بنی‌پور، تهیه‌ شده در: موسسه فرهنگی عروج فیلم؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 390520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha