شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت اقلیم کردستان از حکومت مرکزی عراق خواست، اقدام‌هایی که به دنبال همه‌پرسی استقلال علیه این اقلیم اتخاذ کرده را لغو کند.

سفین دزه‌ای، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق گفت: با استناد به تصمیم دادگاه فدرال در ۲۰ نوامبر (29 آبان) دولت مرکزی و پارلمان عراق باید همه‌ آثار و نتایج مربوط به این تصمیم و اقدام‌هاي ناعادلانه‌ای که به دلیل برگزاری همه‌پرسی استقلال علیه اقلیم کردستان اتخاذ کرده‌اند را لغو کنند.

از جمله اقدام‌هاي دولت فدرال علیه اقلیم، کاهش سهم آن از بودجه فدرال، مجازات نمایندگان اقلیم كردستان در پارلمان عراق، بستن همه فرودگاه‌ها و تصمیم‌هايی است که پیش از صدور تصمیم دادگاه فدرال صادر شده است.

اقلیم کردستان همچنین به دلیل عدم پرداخت حقوق کارمندان اقلیم، بغداد را محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، دزه‌ای تصریح کرد: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بارها اعلام کرده که حقوق کارمندان اقلیم را می‌پردازد، اما دولت مرکزی حتی آماده دریافت لیست کارمندان نیست و مردم کرد به این نتیجه رسیدند که دولت مرکزی در این باره جدی نیست و تصمیمش تنها در حد حرف است.

کردستان پنج نوامبر(14 آبان) از بغداد خواست براساس فهرست اعلام شده از سوی اقلیم، حقوق کارمندان آن را پرداخت کند چرا که پیش‌نویش قانون بودجه کمتر از نیمی از حقوق کارمندان اقلیم را تامین می‌کند.

کد خبر 390489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha