شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرح ساده بر سوره‌های جزء سی‌ام قرآن دستمایه نگارش کتابی است که توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به قلم حمید گروگان روانه بازار نشر کتاب شده است.

شرح ساده بر جزء سی‌ام قرآن

نویسنده این اثر 486 صفحه‌ای کوشیده است در بخش اول به شرح و توضیح سوره‌های جزء سی‌ام قرآن، و در بخش دوم به شرح واژگان جزء سی ام بپردازد.

مولف اذعان دارد که در این اثر، دست به ترجمه جدیدی نزده، بلکه ترجمه‌های متعدد و ارزشمندی از قرآن را بررسی و مطالعه کرده و با تغییر در واژگان و انشای جملات، به گزینشی بهینه، روی آورده است. چرا که «جزء سی‌ام قرآن مجید» از دیر باز مورد توجه بسیاری بوده است که تلاوت و حفظ و ترجمه و شرح آیات قرآن را با آن شروع می‌کرده اند.

سنده همچنین در این کتاب به توضیح ساده و مختصر این سوره‌ها پرداخته تا خوانندگان با گزینشی از آن‌چه در کتاب‌های معتبر تفسیر آمده، آشنا شوند.

نویسنده در مقدمۀ کتاب توضیح می‌دهد: دو تفسیر گران‌قدر«المیزان» و «نمونه» را به عنوان دو منبع و مرجع اصلی انتخاب کرده و با مراجعه به جزء سی‌ام این دو تفسیر، آن‌ها را مورد مطالعه قرار داده و مطالب اصلی و مشابه را یادداشت، و از آوردن مطالب حاشیه‌ای پرهیز، و سعی کرده است شیوایی کلام و ساده‌نویسی را مدنظر قرار دهد.

قابل توجه است که نویسنده، بدون این‌که از بحث اصلی خارج شود، در تکمیل بحث، از مطالب منابع دیگر، سود برده است.
این کتاب در قطع وزیری با شمارگان 2هزار نسخه در دو نوع جلد گالینگور و شومیز با قیمت‌های 285هزار و 335هزار ریال در فروشگاه‌ها و مراکز پخش کتاب دفتر نشر برای مخاطبان جوان و علاقه‌مندان حوزه فرهنگ دینی عرضه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com و www.daftarnashr.com/book این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را خریداری کنند.

کد خبر 390437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha