جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
۰ نفر

سرانجام بخشی از حباب قیمت سکه طرح جدید بهار آزادی در روز پنجشنبه گذشته خالی شد و به‌نظر می‌رسد این فلز گرانبها در بازار ایران همچنان دارای حباب بوده و با فعالیت‌های سفته‌جویانه مواجه است.

در همين حال مديرعامل بانك كارگشايي از حراج سكه‌هاي تمام بهار و نيم بهار آزادي در اين بانك براي جلوگيري از حبابي شدن بازار سكه از روز شنبه (امروز) خبر داد. به گزارش ايرنا، سيامك سليماني گفت: از امروز سكه‌ها در بسته‌هاي 20تايي و بدون محدوديت خريد به متقاضيان عرضه خواهد شد. وي با تأكيد بر اينكه در مرحله نخست عرضه، ربع سكه بهار آزادي حراج نمي‌شود، افزود:

حراج سكه‌هاي نيم و تمام بهار آزادي تا زمان اعلام بانك مركزي ادامه خواهد داشت و در مرحله بعدي عرضه نيز، سكه ربع بهار آزادي به حراج اضافه خواهد شد. وي تأكيد كرد: قيمت‌هاي اعلامي درصدي از قيمت فعلي بازار پايين‌تر خواهد بود و متقاضيان مي‌توانند براي شركت در اين حراج حضوري با در دست داشتن كارت ملي و كارت بانكي براي پرداخت، به سالن حراج بانك كارگشايي واقع در خيابان مولوي، روبه‌روي ميدان محمديه مراجعه كنند.

به گزارش همشهري در پايان معاملات روز پنجشنبه گذشته هر سكه طرح جديد بهار آزادي در بازار تهران بيش از 38هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه ارزان‌تر دادوستد شد و به يك ميليون و 390هزار و 300تومان رسيد كه بيشترين ميزان افت قيمت در يك‌ماه اخير به شمار مي‌رود.

اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه ارزش سكه طرح قديم نسبت به روز قبل آن تغييري نداشت و نيم‌سكه و ربع‌سكه اندكي افزايش قيمت را تجربه كردند. اما در بازار ارز، قيمت فروش نقدي هر دلار آمريكا در 2 روز پاياني هفته گذشته به بالاي 4100تومان رسيد و هفته براي هر دلار با قيمت 4120تومان ثبت شد. ميانگين قيمت دلار آمريكا و يورو در معاملات روز پنجشنبه نيز به‌ترتيب 4108تومان و 4839تومان بود. روز گذشته بهاي نفت به روند صعودي خود ادامه داد؛ به‌نحوي كه هر بشكه نفت سبك آمريكا 58دلار و 80سنت و نفت برنت هم 63دلار و 65سنت دادوستد شد.

کد خبر 390436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha