تحقیقات پلیس برای دستگیری دزدان مسلح طلافروشی‌های پایتخت در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند تا‌کنون به ۸ طلافروشی دستبرد زده‌اند و ۲نفر را به قتل رسانده‌اند.

حوادث

آنها در جريان يكي از سرقت‌ها در خيابان ستارخان، يك طلافروش را به قتل رساندند و در جنايت ديگري با شليك گلوله مرد بيماري را به قتل رساندند و هزينه عمل جراحي او را سرقت كردند.به گزارش همشهري، عصر نهم اسفند سال ٩٤ رهگذراني كه از يكي از خيابان‌هاي غرب تهران عبور مي‌كردند شاهد صحنه هولناكي بودند. آنها دو مرد حدودا ٤٠ و ٤٥ ساله را ديدند كه با اسلحه به مرد ميانسالي هجوم بردند و با تهديد مي‌خواستند كيف او را سرقت كنند.

يكي از مردان مسلح لوله اسلحه را روي شقيقه مرد ميانسال گذاشته بود و ديگري تلاش مي‌كرد كيف او را از چنگش درآورد. مرد ميانسال اما مقاومت مي‌كرد و در اين هنگام سارقان بي‌رحم دو گلوله به او شليك كردند و كيف دستي‌اش را سرقت كرده و پا به فرار گذاشتند. همه اين اتفاقات در چند ثانيه رخ داد و شاهدان از ترس جرأت نكردند به دزدان مسلح نزديك شوند. با فرار دزدان مسلح، ماجرا به پليس گزارش شد و تيمي از كارآگاهان راهي محل حادثه شدند.

امدادگران اورژانس كه پيش از مأموران در محل حاضر شده بودند پس از معاينات اوليه اعلام كردند كه مرد 57ساله جان باخته است. به اين ترتيب ماجرا به بازپرس ويژه قتل تهران گزارش شد و بررسي‌ها براي يافتن ردي از جنايتكاران ادامه يافت. نخستين تحقيقات نشان مي‌داد كه مقتول سعيد نام داشته و به گفته خانواده‌اش مدتي بود كه بيمارشده و قرار بوده تحت‌عمل جراحي قرار بگيرد. او روز حادثه به بانك رفته و براي تأمين هزينه عمل جراحي وام گرفته بود كه اين مبلغ را در كيف دستي‌اش گذاشته و قصد داشته به خانه برگردد اما گرفتار دزدان شده بود.

در حقيقت دزدان مسلح كه از قبل اين مرد را زيرنظر داشتند و مي‌دانستند كه داخل كيفش مقدار زيادي پول است، او را به قتل رسانده بودند تا بتوانند كيفش را سرقت كنند. كارآگاهان در مرحله بعد توانستند با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته در محدوده محل جنايت، تصاوير دو قاتل مسلح را به‌دست آورند.

  • دومين جنايت

درحالي‌كه تحقيقات پليس براي يافتن ردي از سارقان ادامه داشت، آنها دومين نقشه هولناك خود را عملي كردند. مردان مسلح سوار بر موتورسيكلت راهي يك طلافروشي در خيابان ستارخان شدند تا از آنجا سرقت كنند. مغازه طلافروشي متعلق به مردي به نام محمد بود. ساعت 17:10بود و محمد 53ساله مقابل مغازه‌اش نشسته و سرگرم حرف زدن با مرد همسايه بود. پسرش نيز داخل طلافروشي سرگرم كارهاي روزمره.

در همين هنگام دزدان مسلح مقابل طلافروشي توقف كردند. هر دو درحالي‌كه نقاب به‌صورت زده بودند وارد طلافروشي شدند و با تهديد جوان طلافروش شروع به جمع‌آوري طلاها كردند. صاحب مغازه به محض ديدن دزدان دوان دوان وارد طلافروشي و با آنها درگير شد. مردان مسلح براي اينكه او را بترسانند 2تير هوايي شليك كردند اما مرد ميانسال دست‌بردار نبود و همچنان مقاومت مي‌كرد. در اين هنگام يكي از سارقان گلوله‌اي به قلب او شليك كرد و پس از سرقت بيش از 3كيلو طلا، هر دوي آنها سوار بر موتورسيكلت از محل گريختند.

  • يك سرنخ

پس از فرار دزدان تيمي از مأموران راهي محل سرقت شدند. صاحب طلافروش به‌دليل شدت خونريزي جان باخته و از دزدان اثري نبود. درحالي‌كه تحقيقات ادامه داشت مرد ٢٠٦ سواري نزد مأموران رفت وگفت: پس از فرار سارقان از طلافروشي سوار بر ماشينم آنها تعقيب كردم اما چند خيابان بعد، دزدان در شلوغي گم شدند.

مأموران مسيري را كه مرد جوان نشان داده بود بررسي كردند و معلوم شد كه دزدان پس از فرار، موتور خود را در خياباني رها كرده و فرداي آن روز مجددا به آنجا برگشته و موتور را با خودشان برده بودند. به اين ترتيب چهره دزدان جنايتكار به‌دست آمد و مشخص شد كه آنها همان دو زورگير مسلحي هستند كه ساعتي قبل از سرقت مرگبار از طلافروشي، مرد بيمار را با شليك گلوله به قتل رسانده و كيف دستي‌اش را سرقت كرده بودند.

حالا و با گذشت حدود دو سال از اين جنايت‌ها، پرونده سارقان مسلح در دادسراي امورجنايي تهران در حال رسيدگي است. اين در حالي است كه تيم جنايي در تحقيقات خود پي بردند كه دزدان در دوسال گذشته به‌صورت سريالي به ٨ طلافروشي در پايتخت دستبرد زده‌اند. آنها بيشتر سرقت‌ها را در شب‌‌هاي عيد (اسفندماه) رقم زده بودند. با اين حال پليس هنوز نتوانسته ردي از آنها به‌دست آورد و در اين شرايط قاضي جنايي مجوز انتشار تصاوير سارقان را صادر كرده و از كساني كه آنها را مي‌شناسند و از مخفيگاه‌شان خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را در اختيار دادسراي جنايي يا پليس آگاهي تهران قرار دهند.

کد خبر 390423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha