همشهری آنلاین: مدیران استودیو والت دیزنی خود را برای افتتاحیه ۲۰۰ میلیون دلاری هشتمین فیلم از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» در آخرین روزهای سال رو به پایان آماده می‌کنند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين ديلي و فوربس، كارشناسان گيشه پيش‌بيني كرده‌اند «جنگ‌هاي ستاره‌اي: آخرين جداي» در سه روز اول اكران در آمريكاي شمالي بسيار آسان مرز 200 ميليون دلار را پشت سر مي‌گذارد و يك ركورد ويژه خلق مي‌كند. اين فيلم 150 دقيقه‌اي به كارگرداني رايان جانسن از 15 دسامبر در حدود چهار هزار سالن سينما در آمريكا و كانادا به نمايش عمومي درمي‌آيد و يك روز پيش‌تر در بريتانيا اكران مي‌شود.

«آخرين جداي» هشتمين فيلم از مجموعه «جنگ‌هاي ستاره‌اي» است و پيش از اين اعلام شده بود قسمت نهم آن 20 دسامبر 2019 روي پرده خواهد رفت. «آخرين جداي» از يك نظر هم براي دوستداران سينما اهميتي ويژه دارد و آن آخرين حضور كري فرانسيس فيشر است كه زمستان سال گذشته در 60 سالگي از دنيا رفت. مارك هميل، آدام درايور، ديزي ريدلي، جان بويگا، اسكار آيزاك، اندي سركيس و لوپيتا نيونگ‌اُ ديگر بازيگران فيلم هستند.

استوديو والت ديزني براي آنكه از عملكرد رويايي «آخرين جداي» در گيشه سينماهاي آمريكا و جهان اطمينان حاصل كند، براي آن چند برنامه ويژه در نظر گرفته است؛ اول نمايش افتتاحيه فوق‌العاده در لس‌آنجلس در روز 9 دسامبر (يك هفته پيش از اكران عمومي) و دو روز بعد هم نمايش براي نمايندگان رسانه‌هاي گروهي. هر چند نمي‌توان از برنامه‌ريزي براي اكران فيلم در روز اختتاميه چهاردهمين جشنواره دبي ساده گذشت.

«آخرين جداي» در حالي روز 13 دسامبر در يكي از مهم‌ترين شهرهاي خاورميانه روي پرده مي‌رود كه نمايش عمومي آن در گوشه و كنار دنيا از جمله آمريكاي شمالي يكي دو روز بعد آغاز مي‌شود. مجموعه فيلم‌هاي «جنگ‌هاي ستاره‌اي» (كه خالق اصلي آن جورج لوكاس است) و تمام اقلام رسانه‌اي مرتبط با آن با حدود 40 ميليارد دلار درآمد پس از «پوكمون» 55 ميليارد دلاري دومين مجموعه پردرآمد دنيا هستند.

کد خبر 390416

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha