همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج تاکید کرد: بسیج تصمیم دارد در فضای مجازی به جد ورود پیدا کند و ارتقای فضای مجازی یک اولویت برای بسیج و بسیجیان است.

 غلامحسین غیب پرور

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تبریک فرارسیدن هفته بسیج این مطلب را در مصلای تهران اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد، تشکیل قرار گاه های سایبری و ورود به شبکه های اجتماعی از دیگر برنامه های بسیج در این خصوص می باشد.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج با بیان اینکه اصولا کار بسیج خدمت رسانی و کار در بخش فرهنگی از جنس انقلابی بودن و تحول خواهی است، گفت : یکی از کارهای مهم و فرهنگی بسیج ورود در فضای مجازی است و قرار نیست فضای مجازی به قتلگاه جوانان و توطئه ای علیه فرزندان ما تبدیل شود.

وی با اشاره به این که مردم ایران بسیجی هستند و این را در مقابله با استکبار جهانی ثابت کرده اند، اظهار کرد: بسیج به عنوان شجره طیبه ای که به دست توانای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) غرس شد، معجزه انقلاب اسلامی است و امید آینده مستضعفان جهان بوده و می بایستی استمرار انقلاب اسلامی را در حیات طیبه آن جستجو کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود : دومین تبریک را باید به واسطه پیروزی اعجاب آور و معجزه آسایی که در جبهه مقاومت اسلامی اتفاق افتاد، ابراز کرد. خدا را شاکریم که خواب نامبارک و بد، خبیثان عالم تعبیر نشد و گروه ای تکفیری خواسته داعش ، این گروه آمریکایی - صهیونیستی که می خواست در سرزمین های اسلامی جنایت هایش را به نام اسلام ، رسول خدا (ص) و مکتب انجام دهد، نتواست موفق شود.

سردار غیب پرور ادامه داد: البته افراد مظلوم زیادی به شهادت رسیدند و مردمان زیادی آواره شدند ، شهرهای فراوانی خراب شد اما به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ، ایستادگی ، ایثار و فداکاری مجاهدان در راه خدا ، مظلومیت شهیدان ما و خانواده های صبور آنها ، خداوند نصر و ظفر و پیروزی را عنایت فرمودند و این کار خدایی بود.

وی تصریح کرد: طومار این بد صفتان پیچیده شد البته می بایستی همواره هوشیار بود که دشمن غدار، آمریکای بد صفت و استکبار جهانی دست از سر انقلاب اسلامی بر نمی دارد و رژیم صهیونیستی نیز به دنبال این شکست آرام نخواهند نشست.

رییس سازمان بسیج تاکید کرد : تجربه انقلاب اسلامی به ما آموخته است که آنها فتنه ای پشت فتنه برای ما طراحی می کنند ما باید با استقامت و توکل به ذات خدا پای انقلاب مان بمانیم و در این پیروزی سلام و درود بر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و یارانش می فرستیم .

سردار غیب پرور گفت : فرهنگ بسیج همواره چنین پیروزی هایی را رقم زده و می زند. بسیج و بسیجی از ابتدای انقلاب اسلامی همواره بر تارک انقلاب اسلامی درخشیده اند.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج افزود : ما در بسیج به چند اصل مهم معتقدیم. بسیجی اولین خصوصیتش ولایت مداری و ولایت پذیری است. آن روزی که خدای ناکرده غفلت کنیم آن روز روزی است که ما دچار خسران زیادی خواهیم شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت : بسیجی باید روحیه تحول خواهی و انقلاب گری داشته باشد و معتقد به حرکت رو به جلو باشد. بسیجی درجا نمی زند، بی هیاهو است، در عین اینکه ایثارگر است به دنبال نام و نشان نیست ؛ دشمن شناس و دشمن ستیز و اهل بصیرت است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه بسیجی حتما یک عنصر فرهنگی در فراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیجی باید خادم مردم بودن را باور کند تا به کمال برسد. ما در بسیج افتخار داریم که شان مان نوکری شماست. بسیج خادم و خدمت رسان در محضر مردم عزیز است. بسیج مفتخر است به خدمتگزاری مردم و این را اثبات کرده و شعاری نیست.

رییس سازمان بسیج درباره اقدامات بسیج گفت : گروه های جهادی در کشور از این سنخ هستند، عزیزان گمنام که در قالب گروه های جهادی به مردم عزیز کشورمان کمک می کنند.10هزار گروه جهادی امسال ساماندهی شده و 810 هزار نفر در این گروه های جهادی خادم مردم هستند. در سایه این اقدمات تاکنون هزاران پزشک و پرستار در مناطق مختلف قریب به 8 میلیون ویزیت انجام داده اند.

وی درباره اقدامات بسیج در مقابله با ریزگردها در استان های خوزستان و ایلام هم گفت: فرزندان این مرز و بوم زحمات و اقدامات شایسته ای در زمانی که مردم از این عارضه رنج می برند، بکار بستند و همراه با دستگاه های دیگر اقدامات شایسته ای انجام دادند.

سردار غیب پرور در ادامه با بیان اینکه در بخش محرومیت زدایی هم فعالیت های چشمگیری از سوی بسیج انجام گرفته است، افزود : قصد ارائه آمار در عرصه خدمت رسانی ندارم فقط همین قدر که فرزندان شما در بسیج در مناطق محروم خدمات خوبی به مردم عزیز کشورمان ارائه کرده اند.

رییس سازمان بسیج در باره خدمات رسانی بسیج در زلزله اخیر گفت : زلزله در کرمانشاه در این استان پهلوان خیز باعث از دست رفتن عزیزانی شد و بسیج خود را در اولین فرصت برای کمک به نیازمندان به منطقه زلزله زده رساند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره اقدامات دستگاه ها و مردم در زلزله اخیر فرمودند می توان این مشکل را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت : این واقعه فرصتی برای بسیج شد تا با خدمات خود به مردم زلزله زده باری از روی دوش آنان برداشته شود اما معتقدیم که 100 درصد عمل نکردیم ولی می توانیم بگوییم که بسیج و سپاه در 31 استان با مردم عزیز کرمانشاه همنوا شدند و در حال حاضر قرارگاه شهید جعفری بسیج در استان کرمانشاه مستقر و در حال خدمات رسانی است .

سردار غیب پرور در ادامه گفت : خدمات بسیج در روزهای اول بعد از وقوع زلزله به اقدامات اورژانسی و امداد و نجات خلاصه شده بود و در بخش بعدی ایجاد سرپناه برای یکی دو ماه آینده برای هموطنان می باشد.

سردار غیب پرور در پایان با اشاره به اینکه همه مردم ایران بسیجی هستند، اظهار کرد : بسیجی تنها کسانی نیست که در این نیروی مردمی پرونده دارند بلکه آحاد ملت ایران هر کسی که دل در گروی انقلاب ،اسلام ، رهبری و شهدا دارد، بسیجی است و ما معتقدیم که یک جمعیت 80 میلیونی بسیجی داریم .

هفته بسیج از روز 29 آبان آغاز شده و تا روز پنجم آذر ماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین با فرمان امام راحل در سال 1358 ادامه دارد.

کد خبر 390387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha