همشهری آنلاین: روسیه موشک جدید ویژه سامانه پدافند موشکی آزمایش کرد که قادر است اهداف را تا شعاع پنج کیلومتر مورد اصابت قرار دهد.

 روسیه موشک جدید ویژه سامانه پدافند موشکی آزمایش کرد

به گزارش ايرنا، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد: موشک جدید ویژه سامانه پدافند موشکی مجهز به مهمات جنگی روز جمعه از سوی نیروی پدافند هوایی و فضایی روسیه با حضور نمایندگان شرکت سازنده آن در محدوده نظامی ساری شاگان (محدوده نظامی تحت کنترل روسیه) در قزاقستان پرتاب شد.

روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود این گزارش وزارت دفاع روسیه را منتشر کرده که در آن نام موشک جدید ویژه سامانه پدافند موشکی «53 تی6» ذکر شده است.

موشک جدید با موفقیت آزمایش و به هدف فرضی اصابت کرد و آندره پریخودکو معاون نیروی پدافند موشکی روسیه، پرتاب این موشک را خوب ارزیابی کرد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین گفته شده است: موشک جدید برای سامانه های پدافند موشکی «ای-135» یا «آمور» ساخته شده و تا 6 سال آینده در نیروهای مسلح روسیه بکار گرفته خواهد شد.

در این گزارش خاطرنشان شده است که «53 تی6» بر اساس طبقه بندی ناتو «گازل» نامیده شده است. این موشک 12 متر طول دارد و اهداف پرنده با سرعت تا هفت کیلومتر در ثانیه را تا شعاع فضا (پایان جو کره زمین) مورد هدف قرار دهد.

کد خبر 390377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha