همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور گفت؛ یکی از دستارودهای بزرگ شکست داعش اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود. وقتی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم قرار گرفتند، دشمن شکست خورد.

جهانگیری

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اظهار کرد: لازم است که پیروزی بزرگ جریان مقاومت و ملت‌ها و دولت‌های منطقه خصوصا دولت، مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و دولت و ملت ایران و سایر مسلمانانی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال بودند را تبریک بگویم.

وی در ادامه گفت: این پیروزی را همچنین به خدمت رهبر انقلاب که با درایت، تیزهوشی و آینده نگری از ابتدا برای مقابله با گروه‌های تروریستی همه نیروها را بسیج کرده بودند و همچنین ملت ایران تبریک می گویم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف آمریکا و سایر کشورهایی که گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند این است که منطقه مهم وحساس خاورمیانه در تنش باشد، خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد کشورهای منطقه که از منابع عظیم انرژی برخوردارند، نتوانند از این منابع برای پیشرفت خود استفاده کنند. آنها دنبال ایجاد اختلاف چه میان شیعه و سنی و چه میان کشورهای منطقه هستند تا فرصت توسعه از کشورهای منطقه گرفته شود.

جهانگیری با بیان اینکه ایران با آگاهی کامل در کنار دولت‌های منطقه قرار گرفت، تصریح کرد: قرار بود داعش در سوریه و عراق حکومت تشکیل دهد، اما در یک مبارزه طولانی شش ساله داعش به پایان خود رسید. در این بین نقش نیروهای مردمی مدافعان حرم و شهدای بزرگوار ملت‌های منطقه و ایران برای شکست داعش بسیار کارساز بود.

وی تاکید کرد: برادر بسیار عزیز و بزرگوار ما سردار قاسم سلیمانی که یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران و جهان اسلام است نیز نقش کلیدی و تعیین کننده داشت. سردار قاسم سلیمانی نقشی مهم در هدایت نیروهای مقاومت علیه تروریست‌ها داشت که باید از او بابت این پیروزی تشکر کرد و به او و سایر فرماندهان تبریک گفت.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین گفت: اکنون که داعش شکست خورده است، باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم. یکی از دستارودهای بزرگ این پیروزی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود. وقتی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم قرار گرفتند، دشمن شکست خورد. برای استمرار این دستاورد نیازمند انسجام و و حدت در منطقه هستیم تا منطقه امنی برای توسعه و رفاه کشورهای منطقه فراهم شود.

کد خبر 390300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha