مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد، نوع گروه خونی تعیین کننده افزایش ریسک حمله قلبی ناشی از آلودگی هواست.

گروه خونی

به گزارش مهر، طبق مطالعه محققان مرکز قلب یوتا آمریکا، افراد دارای گروه خونی A، B یا AB در مقایسه با گروه خونی O بیشتر در معرض ریسک بالا ابتلا به حمله قلبی در طول قرارگیری در معرض آلودگی هوا هستند.

به گفته محققان، ژن ABO که در افراد دارای گروه خونی A، B و AB وجود دارد، تنها ژنی است که در مطالعات بزرگ بین المللی اثبات شده است می‌تواند بروز حمله قلبی را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر پیش بینی کند.

مطالعات قبلی هم رابطه بین ذرات کوچک PM۲.۵ و حمله قلبی، بستری شدن در بیمارستان به خاطر درد ناپایدار در ناحیه قفسه سینه، نارسایی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی را نشان داده بودند.

بنجامین هورن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در جهش اولیه مورد مطالعه، ما بین گروه خونی O و غیر O که شامل گروه‌های خونی مثبت و منفی A، B و AB بود تمایز ایجاد کردیم. آنچه که ما در مطالعات ژنتیکی دریافتیم ریسک کمتر در گروه خونی O بود. سه گروه خونی دیگر در معرض ریسک بالاتری قرار داشتند.»

محققان هشدار دادند افراد با این گروه‌های خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده ابتلا به بیماری‌های قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد. این اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌های خونی مختلف با آلودگی هوا است.

نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه‌های خونی A ، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده‌ها افزایش می‌یابد. این میزان در گروه خونی O فقط ۴۰ درصد گزارش شده است.

این تحقیق نشان داد که به ازای هر ۱۰ میکروگرم اضافی آلاینده های هوا در بیش از ۲۰ سال خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی با گروه‌های خونی A ، B یا AB را ۲۵ درصد و گروه خونی O را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

حدود ۵۵ درصد افراد با گروه‌های خونی A ، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن خون است.

کد خبر 390174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha