همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری امسال را بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: مهلت انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت کنکور از شنبه، چهارم آذر ماه ۹۶ آغاز می‌شود.

به گزارش ايرنا، حسین توکلی با اعلام اين خبر افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش دانشجو در ظرفیت رشته‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد در کنکور 96 به همراه جداول رشته‌های تحصیلی این دوره‌ها از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 30 آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

وی افزود: داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 96 که علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌های تحصیلی هستند، می‌توانند برای کسب اطلاع از عنوان رشته‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله به اطلاعیه سازمان سنجش و جدول رشته‌های مذکور مراجعه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از روز شنبه، چهارم آذر تا شنبه 11 آذر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، این کدرشته‌ها را ثبت کنند.

وی گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد در کنکور 96 تعداد 13 هزار و 707 برای 1359 کدرشته محل پذیرفته می‌شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس درخواست برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پذیرش در برخی از کدرشته‌های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، به جز دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده‌اند.

توکلی گفت: به همین منظور داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در این قبیل رشته‌های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته‌ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، نسبت به ثبت نام در این کد رشته‌ها اقدام کنند.

کد خبر 390161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha