مجرم سابقه‌دار وقتی از زندان مرخصی گرفت، به‌صورت اتفاقی هم‌سلولی‌اش را در خیابان دید و پیشنهاد تشکیل باند آدم‌ربایی داد.

متهم

وي با همدستي 2زوج جوان، كارگران افغان را مي‌ربودند و با زنداني‌كردن آنها در قفس كبوتر، دست به باج‌گيري ميليوني مي‌زدند.
به گزارش همشهري، اوايل شهريور‌ماه كارگري جوان به دادسراي جنايي تهران رفت و گفت افرادي او را ربوده‌اند. وي در توضيح ماجرا به قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران گفت: مدتي قبل براي كار، قاچاقي از افغانستان به تهران آمدم تا اينكه حدود 8روز قبل در يكي از ميدان‌هاي تهران خودروي پژو پارسي مقابلم توقف كرد.

داخل ماشين، يك زن و 2مرد بودند كه مدعي شدند براي نظافت خانه ويلايي‌شان نياز به كارگر دارند و پول خوبي پيشنهاد دادند. من هم سوار ماشين شدم و راننده حركت كرد. وي ادامه داد: لحظاتي بعد متوجه شدم كه راننده از شهر خارج شد، وقتي اعتراض كردم، سرنشينان خودرو با تهديد، دست، دهان و پاهايم را با چسب بستند و مرا داخل صندوق عقب گذاشتند. حدود يك ساعتي داخل صندوق عقب زنداني بودم تا اينكه آنها مرا از ماشين پياده كردند. چشمانم بسته بودو آدم‌ربايان، به زور مرا روي زمين كشيدند و من را در قفس كبوترها زنداني كردند.

وي ادامه داد: 7روز داخل قفس بودم و آنها مدام مرا شكنجه مي‌دادند. روز دوم با تهديد از من خواستند تا با خانواده‌ام تماس بگيرم و از آنها درخواست 10ميليون تومان كنم.پس از چند روز خانواده‌ام اين پول را به‌حساب آدم‌ربايان واريز و آنها با چشمان بسته مرا در بيابان رها كردند.

با اعلام اين شكايت، تحقيقات در اين باره آغازشد. آنها پي بردند كه خانواده گروگان، پول را به حساب زني به نام پرستو واريز كرده‌اند. در همين حال چند شكايت مشابه ديگر در اختيار تيم تحقيق قرار گرفت كه نشان مي‌داد اعضاي اين گروه به‌صورت سريالي كارگران افغان را ربوده و پس از زنداني‌كردن آنها در قفس كبوتر مبلغ 5تا 10ميليون تومان از خانواده‌هاي گروگان‌ها مي‌گرفتند. كارآگاهان در قدم بعدي پرستو را شناسايي و دستگير كردند.

او در اعترافاتش گفت: به همراه همسرم، دوست همسرم و زن و شوهري كه از دوستانمان بودند باند آدم‌ربايي تشكيل داديم و وقتي پول‌ها به‌حساب من واريز مي‌شد به صرافي مي‌رفتم و با آن سكه مي‌خريدم. با خود مي‌گفتيم گروگان‌ها به‌صورت غيرقانوني در ايران هستند و جرأت نمي‌كنند شكايت كنند. وي ادامه داد: براي اين كار يك خانه ويلايي در اطراف تهران اجاره كرده بوديم. در ادامه كارآگاهان راهي خانه ويلايي شدند و 4متهم ديگر را در آنجا دستگير كردند. از سوي ديگر 3گروگان كه داخل قفس كبوترها زنداني بودند، آزاد شدند.

در بررسي‌ها مشخص شد كه همه اعضاي گروه سابقه‌دار هستند. طراح نقشه آدم‌ربايي مردي به نام احمد بود. وي گفت: چند وقت پيش كه از زندان مرخصي گرفتم، به‌صورت اتفاقي يكي از هم‌بندي‌هايم را در خيابان ديدم و به او پيشنهاد تشكيل يك گروه آدم‌ربايي و باج‌گيري از افغان‌ها را دادم. او هم قبول كرد و به همراه همسرش و زوج جواني كه از دوستانشان بودند، ‌نقشه‌هاي خود را پيش برديم. اعضاي اين گروه تاكنون به ربودن 8كارگر افغاني و اخاذي از آنها اقرار كرده‌اند و تحقيقات براي شناسايي شاكيان احتمالي ديگر ادامه دارد.

کد خبر 390052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha