همشهریآنلاین: وزارت امور خارجه عراق یک روز پس از برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در قاهره و اتهام ایران و حزب‌الله به تروریسم، موضع خود را در قبال آن را اعلام کرد.

 عراق در بیانیه ای موضع خود در خصوص بیانیه ای اتحادیه عرب را اعلام کرد

به گزارش ایرنا، احمد محجوب سخنگوی وزارتخارجه عراق روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هیات عراقی شرکت کننده در نشست فوق العاده اتحادیه عرب در مورد بندهای 8 و 9 تحت عنوان مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی در بیانیه پایانی اعلام کرد که در این خصوص ملاحظاتی دارد (و این دو بند را تایید نمی کند).

این بیانیه افزود: این دو بند جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را بطور مستقیم به انجام و حمایت از تروریسم متهم می کرد که با مواضع روشن عراق که برخاسته از منطق تعریف درست و دقیق از مفهوم تروریسم می باشد، ناسازگار بوده است.

در این بیانیه آمده است: تروریسم از نظر عراق باید بطور دقیق تعریف شود، افکار تروریستی، ابزار و وسائل انجام آن و نیز رفتار خصمانه آن علیه ملت ها و بشریت تشریح شود.

سخنگوی وزارتخارجه عراق افزوده است: از نظر عراق باید میان موضعگیری سیاسی علیه دیگری و وارد کردن اتهام صریح تروریسم بدون ارائه سند و مدرک، تفکیک قائل شد، چرا که در غیر این صورت فرصت تعیین مصداق حامیان و عاملان تروریسم در منطقه و جهان از بین خواهد رفت.

وی تاکید کرده که، خلط میان این دو موضوع فرصت لازم را به تروریسم برای توجیه اعمال خود می دهد و باعث می شود تروریست ها از این اشتراک کلامی به نفع خود سوء استفاده کنند.

گفتنی است که عربستان با فراخوان تشکیل یک نشست فوق العاده اتحادیه عرب روز یکشنبه در قاهره، سایر اعضا حاضر را در صدور قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان با خود همراه کرد.

این نشست در حالی که وزیران خارجه چند کشور عضو در آن حضور نداشتند، با صدور بیانیه ای که در آن اتهامات واهی و تکراری علیه ایران مطرح شد، به کار خود پایان داد.

کد خبر 390039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha