همشهری‌آنلاین: ستیا نووانتو، رئیس پارلمان اندونزی پس از متهم شدن به نقش داشتن در ضرر مالی ۱۷۰ میلیون دلاری به کشورش، توسط آژانس مقابله با فساد این کشور بازداشت شد.

ستیا نووانتو، رئیس پارلمان اندونزی جمعه شب دستگیر شد اما کمیسیون مقابله با فساد اندونزی بازداشت او را به دلیل این‌که یک روز قبل در سانحه رانندگی دچار آسیب شده و تحت درمان قرار گرفته بود، به تاخیر انداخت. او يك‌شنبه شب (28 آبان)از بیمارستان به یک مرکز بازداشت در مرکز جاکارتا منتقل شده است.

نوانتو یکی از سیاستمداران ارشد اندونزی است که توسط کمیته مقابله با فساد اندونزی بازداشت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسیا، معاون رئیس کمیسیون مقابله با فساد اندونزی در ویدیویی که در وب سایت آژانس منتشر شد، اعلام کرد: پزشک معالج رئیس پارلمان اندونزی می‌گوید که او دیگر نیازی به درمان در بیمارستان ندارد و می‌توان او را به بازداشتگاه منتقل کرد.

رئیس پارلمان اندونزی نیز در اظهارنظری که یکشنبه شب منتشر شد، گفته که همچنان از جراحات ناشی از تصادف خودرو که باعث جراحت در دست، پا و سرش شده است، رنج می‌برد.

مقام‌های کمیسیون مقابله با فساد اندونزی تلاش کردند تا رئیس پارلمان اندونزی را در منزلش در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگیر کنند اما بازرسان نتوانستند او را پیدا کنند و گمانه زنی‌ها در مورد این که این مقام مسئول خودش را مخفی کرده باشد، مطرح شد.

این درحالیست که رئیس پارلمان اندونزی هرگونه اقدام نادرست را در مورد ضرر ۱۷۰ میلیون دلاری به کشورش رد کرده و گفته است هنوز باید تحت درمان قرار بگیرد و نیاز دارد که عمل جراحی قلب شود.

رئیس پارلمان اندونزی زمانی به شهرت بین‌المللی رسید که دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2015 ،او را یک مرد بزرگ توصیف کرد و پس از آن که رئیس پارلمان اندونزی را به خبرنگاران در برج ترامپ در نیویورک معرفی کرد، گفت: آیا شما من را در اندونزی قبول دارید؟ و رئیس پارلمان اندونزی نیز گفت: به شدت.

کد خبر 389996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha