همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نسبت به استفاده از عکس وی و آتاتورک به عنوان سیبل تیراندازی در رزمایش ناتو در نروژ اعتراض کرد و این اقدام را زشت خواند.

اردوغان به هدف قرار دادن عکس او و آتاتورک در رزمایش ناتو اعتراض کرد

به گزارش ایرنا، اردوغان روز جمعه در نشست فراگیر روسای استانهای حزب عدالت و توسعه در آنکارا افزود: در پی این اقدام 40 نظامی ترکیه روز گذشته در اعتراض به این موضوع، رزمایش ناتو در نروژ را ترک کردند.

وی بیان کرد: رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه که عازم کانادا بودند، روز گذشته این موضوع را اطلاع دادند و گفتند 40 نفر از نیروهای ما هم در این رزمایش حضور دارند که ما آنها را از رزمایش خارج کردیم و من واکنش آنها را تایید کرده و گفتم که حتی اگر آن تابلوها را جمع بکنند، سربازان ترکیه را از آنجا خارج کنید.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس پنچ پایگاه هوایی و هشت پایگاه نیروی زمینی توسط آمریکا در سوریه گفت: آمریکا قصد دارد در رقه هم پایگاه بسازد ولی باید خطاب به آنها بگویم که از 12 هزار کیلومتر آن طرف تر در سوریه چه کار دارید؟

وی با انتقاد از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش اظهار کرد: پایبند نبودن آمریکا به بخش اعظم وعده‌ها که از آغاز بحران سوریه داده بود، باعث ناامیدی ما شده است و اکنون در عفرین نیز نمی خواهیم فریب این وعده‌ها را بخوریم.

وی تاکید کرد: در خصوص سوریه بسیاری از مشکلاتی که می توانستیم در راستای روابط با متحد خود به راحتی حل‌ کنیم، توسط آمریکا به بن بست رسیده و در رقه، منبج و دیرازور نیز چنین وضعیتی پیش آمده است.

اردوغان افزود: ما باید عفرین را از نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) پاکسازی کنیم.

وی ادامه داد: ترکیه به عنوان نیروی ضامن صلح به ویژه در نقاطی از ادلب حضور خواهد داشت و اگر ما در آنجا به عنوان نیروی حاکم حضور نیابیم، گروه‌های تروریستی مختلف آنجا را اشغال خواهند کرد.

اردوغان همچنین در رابطه با نشست سه جانبه رؤسای جمهور سه کشور ترکیه، ایران و روسیه برای بررسی بحران سوریه در شهر سوچی روسیه گفت: محور اصلی این نشست مساله ادلب است و قصد داریم آتش‌بس را در مناطقی فراتر از مناطق عاری از درگیری برقرار کنیم.

کد خبر 388756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha