همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اقلام امدادی برای توزیع میان خانوارهای زلزله‌زده، به میزان کافی، در انبارهای هلال احمر وجود دارد.

کمک‌های هلال احمر به مناطق زلزله زده

مرتضی سلیمی در گفتگو با مهر، افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اقلام امدادی موجود در انبار هلال احمر استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله، ۱۲ هزار دستگاه چادر و ۹هزار تخته موکت و ۲۶ هزار تخته پتو بوده و دیگر اقلام نیز بر اساس استانداردهای سازمان، در انبارها دپو شده بود، افزود: دپوی اقلام در انبارهای استان تا حد زیادی نزدیک به میزان تخریب زلزله اخیر بود.

رئیس سازمان امداد و نجات اظهار کرد: به تجربه ثابت شده که در زمان حادثه با تامین امنیت، شرایط ورود اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده باید انبساطی و خروج نیز انقباضی باشد بنابراین تمامی استانهای معین و ستاد هلال احمر موظف به ارسال اقلام امدادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه شدند.

سلیمی با تاکید بر اینکه هر حادثه، شرایط خاص خود را دارد، افزود: مقتضیات زیادی بر نحوه ارائه خدمات و امدادرسانی در مناطق مختلف تاثیر می گذارد. در این زلزله با توجه به ماهیت خاص حادثه و فرهنگ منطقه، امکان ایجاد اردوگاه وجود نداشت چراکه آسیب دیدگان تمایلی برای دور شدن از خانه خود نداشتند، ضمن اینکه فضا برای اسکان خانوارها وجود داشت، بنابراین و بر اساس ضرورت احترام به فرهنگ آسیب دیدگان و رعایت شان و کرامت آنها، چادرهای امدادی هلال احمر به خانوارهای آسیب دیده تحویل داده شد.

وی با اشاره به مقاومت و سلحشوری مردم استان کرمانشاه که روزهای ایثار را در کارنامه خود دارند بیان کرد: همکاری خوبی در ادامه امدادرسانی در منطقه زلزله زده وجود دارد و هلال احمر تا رفع کامل نیازهای ضروری و بازگشت اوضاع به حالت عادی در کنار مردم خواهد بود.

کد خبر 388736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha