چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیرین عبدالوهاب به اتهام شوخی با آب رود نیل و بیماری‌زا دانستن آن در جریان کنسرتی در امارات، از اجرای برنامه در مصر منع شد و باید برای بر زبان آوردن این سخنان به دادگاه برود.

شیرین عبدالوهاب

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين و ديلي صباح، شوخي با نيل پيشينه‌اي به اندازه خود اين رودخانه باستاني و تاريخي دارد اما آنچه در كنسرت يك سال پيش خواننده سرشناس و محبوب موسيقي عرب در امارات متحده عربي رخ داده، فراتر از تمام شوخي‌هاي پيشين بوده است. عبدالوهاب بايد به اتهام گفتن اين حرف كه «آب نيل بيماري‌زاست» روز 23 دسامبر به دادگاهي در مصر برود و البته تا آن زمان اجازه اجرا كنسرت در سرزمين مادري خود نخواهد داشت.

خواننده 37 ساله وقتي روي صحنه بود، در پاسخ به درخواست يكي از حاضران در سالن براي اجراي قطعه «آيا از آب نيل نوشيده‌ايد؟» با لحني سرشار از شوخي گفت: «نه. هر كس از اين آب بخورد، به تب حلزون مبتلا مي‌شود. بهتر است ايويان (نام تجاري نوعي آب معدني در فرانسه) بخوريد!» حالا همين شوخي نه‌چندان بامزه با آب نيل براي او دردسرساز شده و كار را به دادگاه و لغو برنامه‌هاي موسيقي كشانده است.

نكته جالب اينكه بيماري تب حلزون قدمتي به اندازه تاريخ مصر دارد و نشانه‌هاي آن حتي در موميايي‌هاي پنج هزار سال پيش هم ديده مي‌شود. دولت مصر از سال گذشته يك مبارزه 10 ميليون دلاري را براي ريشه‌كن كردن اين بيماري آغاز كرده است. با اين حال، عبدالوهاب براي شوخي با همين بيماري و البته بي‌احترامي به رود نيل با دو شكايت جدي مواجه شده است؛ اول بر هم زدن امنيت عمومي و پشت كردن به ارزش‌هاي ملي و دوم آسيب زدن به اقتصاد و گردشگري مصر.

خواننده مصري كه با لقب ملكه احساس شناخته مي‌شود، مطلبي در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي منتشر و حرف‌هايش را «يك شوخي احمقانه» توصيف كرد. ضمن اينكه كنسرت حدود يك سال پيش در شارجه امارات برگزار و تصاوير آن به تازگي در فضاي منتشر شده است. جوانان مصري هم در پاسخ به اين شوخي هشتگي با مضمون «من از آب نيل مي‌نوشم و به شيرين گوش نمي‌دهم» توليد كرده و در حال گسترش دادن آن هستند.

کد خبر 388657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha