همشهری آنلاین: دادگاه تجدید نظر مصر حکم زندان ابد محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و شمار دیگری از اعضای این جریان را در خصوص حوادث اسماعیلیه که در ۵ جولای ۲۰۱۳ (۱۵ تیر ۱۳۹۲) به وقوع پیوست، تایید کرد.

دادگاه تجدید نظر مصر حکم زندان ابد رهبر اخوان المسلمین را تایید کرد

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری مصری اخبار الیوم روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: دادستانی مصر با برگزاری جلسه مشورتی با درخواست تجدید نظر در احکام صادر شده علیه متهمین مخالفت کرد.

دادگاه کیفری حوادث اسماعیلیه که در آکادمی پلیس مصر برگزار شد، حکم خود را درباره 105 تن از متهمان حاضر و غایب جلسه دادگاه صادر کرد و بدیع و 35 نفر دیگر از رهبران و اعضای اخوان المسلمین را به زندان ابد محکوم نمود.

این دادگاه 9 نفر از متهمان را به 15 سال زندان با اعمال شاقه و 20 نفر دیگر را به 10 سال زندان با اعمال شاقه و 20 متهم دیگر را هم به 3 سال زندان محکوم و 20 متهم را نیز تبرئه کرد.

دادگاه تجدید نظر از بین 56 متهم دیگر ، حکم 8 تن را به زندان ابد ، 29 تن را به 10 سال زندان و 19 تن را به 3 سال زندان تایید نمود.

دادستان کل مصر متهمان را به برنامه ریزی برای یورش به ساختمان اداره کل استانداری اسماعیلیه با استفاده از سلاح های گرم و قتل 3 شهروند مصری و اقدام به قتل 16 تن دیگر در حوادث 5 جولای 2013 میلادی متهم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، تحقیقات نشان می دهد که بدیع در دیدار با چند تن از رهبران اخوان المسلمین تصمیم به مقابله با نهادهای دولتی و مجازات مصری ها کرده بود که منجر به ایجاد هرج و مرج در مصر شد.

دادستانی مصر متهمان را به ارتکاب قتل، آزار و اذیت، تلاش برای اشغال ساختمان های دولتی با استفاده از زور، تخریب اموال عمومی، صدمه زدن به بیت المال، تبلیغ برای اهداف تروریستی، در اختیار داشتن سلاح های گرم و وسایلی که برای حمله به شهروندان به کار می رود، متهم کرده است.

کد خبر 388643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha