چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اقدامی نادر ورود یک گروه شامل ۱۰ نهنگ عنبر به آب‌های کم‌عمق سواحل ایالت آچه اندونزی سبب شد که به رغم تلاش‌های گروه‌های امداد مردمی و اقدامات مقام‌های محلی برای نجات آنها، چهار نهنگ از بین رفتند.

خودکشی گروهی نهنگ‌ها در سواحل آچه اندونزی

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه در پی ورود این گروه از نهنگ‌های اسپرم یا عنبر به آب‌های "آچه بیسار" وضعیت هشدار زیست محیطی در این منطقه اعلام شد.

بر این اساس تعداد زیادی از کارگران محلی و داوطلبان مردمی و گروه‌های ویژه برای نجات این نهنگ‌ها که به خشکی افتاده بودند، با حضور در این ساحل تلاش بسیار زیادی برای نجات آنها انجام دادند که منجر به بازگرداندن شش نهنگ به آب‌های اقیانوس آرام شد.

طبق این گزارش گروه نجات به دلیل این که چهار نهنگ عظیم‌الجثه عنبر کاملا در خشکی افتاده بودند نتوانستند آنها را نجات دهند.

"آریو تیتو هاندونو" مسئول صندوق حمایت وحش اندونزی گفت هنوز علت این اقدام نهنگ‌ها مشخص نشده است. به گفته وی تعدادی از افراد در جریان عملیات نجات جان نهنگ‌ها زخمی شدند.

به ساحل آمدن نهنگ‌ها در اندونزی که بیش از 1700 جزیره دارد، اقدامی کم‌سابقه بوده است.

در سال گذشته 29 نهنگ پایلوت در آب‌های سواحل جاوه در شرق جاکارتا پایتخت اندونزی نجات یافتند.

خودکشی نهنگ‌ها و دلفین‌ها پدیده‌ای ناشناخته است که دلایل مختلفی برای آن ذکر شده اما در این اقدام نهنگ‌ها و دلفین‌ها خود را به ساحل می‌رسانند و پس از آن به علت کم‌آبی بدن، فشار وزن یا خفگی پس از جزر و مد می‌میرند.

در سال 95 نیز 400 نهنگ با رساندن خود به سواحل نیوزیلند به طور گروهی دست به خودکشی زدند که نیروهای امدادی با کمک مردم محل موفق به نجات 100 نهنگ شدند اما 300 نهنگ دیگر جان خود را ازدست دادند.

کد خبر 388615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha