چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید رضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نام‌گذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

سید رضا موالی زاده ، دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور امروز چهارشنبه 24 آبان در دیدار از گنجینیه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: هشتم ربیع الاول، سال‌روز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) تعطیل رسمی و پنجم شهریورماه به عنوان روز کشتی و 29 بهمن ماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم سال 97 نام‌گذاری شد.

او در ادامه گفت: ترویج سبک ایرانی اسلامی به عنوان یک سبک جامع و جامعه نگری از مهم‌ترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 97 است.

موالی زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: از 2 ماه پیش کارگروهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده که این کارگروه برنامه چهار ساله شورای فرهنگ عمومی را تدوین می کند.

به گفته دبير شوراي فرهنگ عمومي، فرهنگ عمومی عبارت است از فصل باورهای مشترک و رفتارهای یک جامعه که شناسنامه فرهنگی جامعه به حساب می آید.

موالی زاده تصریح کرد: فرهنگ کار و کارجمعی، گرایش به سمت مصرف کالای ایرانی، گرایش به کیفی کردن کالای ایرانی و کاهش مصرف کالای خارجی از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است.

کد خبر 388612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha