همشهری‌آنلاین: یک رسانه دولتی کره شمالی امروز چهارشنبه ۲۴ آبان اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را علیه رهبر این کشور محکوم کرد و نوشت، رئیس جمهور آمریکا بخاطر این صحبت‌هایش شایسته مجازات اعدام است و او را به‌خاطر این‌که سفرش به منطقه مرزی بین دو کره را لغو کرد، یک ترسو خواند.

روزنامه دولتی رودونگ سینمون، وابسته به حزب حاکم کره شمالی در سر مقاله‌اش خشم خود را از سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی که در جریان آن ترامپ حکومت کره شمالی را یک « دیکتاتوری بی‌رحم» خواند، ابراز کرد.

این سفر ترامپ در راستای سفر به پنج کشور آسیا با محوریت بسیج مخالفت منطقه‌ای با اقدام‌هاي کره شمالی انجام شد.

در این سر مقاله آمده است: بدترین جرمی که هرگز نمی‌توان ترامپ را به‌خاطرش بخشید، این است که او جسارت کرد تا شرورانه به منزلت رهبری معظم کره شمالی خدشه وارد کند. او باید بداند که تنها یک مجرم وقیح است که توسط مردم کره شمالی به اعدام محکوم شده است.

ترامپ از زمان رسیدن به ریاست‌جمهوری، جنگ لفظی شدیدی با رهبر کره شمالی داشته و دو طرف یکدیگر را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

ترامپ در خاتمه تور سفرهایش به آسیا، توییتی از شهر هانوی فرستاد و در آن نوشت: چرا کیم جونگ اون من را پیر خوانده و به من توهین می‌کند، در حالی که من هرگز به او چاق کوتوله نمي‌گويم؟

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سرمقاله به خودداری ترامپ از بازدید از منطقه غیر نظامی مرزی بین دو کره نیز اشاره کرده و آن را مورد تمسخر قرار داده است.

این در حالی است که این نشریه دلیل اعلام شده مبنی بر بد بودن شرایط آب و هوایی براي عزیمت هلیکوپتر حامل ترامپ به این منطقه را رد کرده و نوشت: مساله مربوط به آب و هوا نبود. او فقط از این‌که با چشمان براق سربازان ما مواجه شود، خيلي می‌ترسید.

کد خبر 388575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha