چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هافینگتون پست بعید ندانست که سیاست جدید ملک سلمان و پسرش به فروپاشی سیاسی، اقتصادی و نظامی رژیم سعودی بینجامد.

هافینگتون پست در گزارشی همچنین نسبت به نتایج بازداشت‌های اخیر در داخل عربستان که تنها به این کشور محدود نخواهد شد، هشدار داده است.

هافینگتون پست نوشت: گویی عربستان در خاورمیانه‌ای که شاهد تحولات سریع است، این همه مشکلات برایش کافی نیست که اخیرا بحران جدید ناشی از بازداشت 11 شاهزاده و وزیر سابق این کشور را درهم بکوبد. اقدامی که ملک سلمان و پسر جسورش محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور اتخاذ کرده‌اند احتمالا آغازِ پایان عربستان باشد.

به گزارش ایسنا، این رسانه آمریکایی افزود: در شرایطی که ملک سلمان 82 ساله در وضعیت جسمانی وخیمی قرار دارد سؤال‌ها درباره این مسئله زیاد می‌شود که آیا او قبل از مرگ به نفع پسرش از قدرت کناره‌گیری می‌کند. بیشتر تحلیلگران معتقدند که محمد بن سلمان با اخراج فرمانده گار ملی عربستان مرتکب اشتباه کشنده‌ای شده است.

این سایت نوشت: به نظر نمی‌رسد هدف از کمپین جسورانه محمد بن سلمان و حتی کمپین مبارزه با فساد، نابودی فساد باشد بلکه بیشتر هدف، از بین بردن دشمنانش برای دستیابی به قدرت مطلق است. تأکید عربستان بر شفافیت و آزادی بیشتر صرفا یاوه‌گویی است. اکنون معلوم نیست گام بعدی در قبال شاهزادگان بازداشت شده و دیگر بازداشتی‌ها چه خواهد بود. بیش از هر زمان دیگری کمپین بازداشت‌ها به طوفان سیاسی سهمگینی تبدیل شده که خطر بی‌ثباتی را نه تنها در داخل عربستان بلکه در کل خاورمیانه افزایش می‌دهد.

کد خبر 388571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha