همشهری آنلاین: پنج تن از مراجع تقلید شیعه ضمن اعلام همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله اخیر غرب کشور، با اختصاص بخشی از سهم مبارک امام(ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان این زلزله موافقت کردند.

مراجع تقلید

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله صافی گلپایگانی و آيت‌الله نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌های جداگانه اعلام کردند که اختصاص بخشي از سهم مبارک امام(ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر جایز است.

  • پیام دفتر آیت‌الله سیستانی برای مقلدان در ایران

آیت‌الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله اخیر غرب کشور، با اختصاص نیمی از سهم مبارک امام(ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان این زلزله موافقت کردند.

متن پیام که از سوی دفتر ایشان و در پاسخ به پرسش یکی از مقلدین منتشر شده بدین شرح است:

«بسمه تعالی. معظم‌له ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغ‌دار و آسیب‌دیدگان این حادثه غم‌انگیز و دعا جهت شفای عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدین‌شان در ایران از نصف سهم مبارک امام ارواحنا فداه در تامین نیازهای ضروری آسیب‌دیدگان مصرف نمایند. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته. دفتر آقای سیستانی»

  • پیام آیت‌الله وحید خراسانی

دفتر آیت‌الله وحید خراسانی نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد این مرجع تقلید شیعیان اجازه مصرف یک سوم سهم امام(ع) برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور را داده است.

متن اطلاعیه‌ای که توسط دفتر آیت الله حسین وحید خراسانی صادر شده بدین شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم . الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. حادثه‌ ناگوار زلزله در غرب کشور و همچنین کشور همسایه، عراق، موجب تألم خاطر معظم‌له گردید. ایشان ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه‌ ناگوار و طلب مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای مصدومان، اجازه فرمودند: مؤمنین می‌توانند یک سوم از سهم مبارک امام علیه السلام را جهت رفع ما یحتاج ضروری آسیب‌دیدگان، صرف نمایند.»

  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور استفاده از یک‌سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب‌دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: زمین‌لرزه‌اى که در غرب کشور رخ داد و جمعى از هموطنان عزیز ما را به کام مرگ فرو برد و یا مجروح ساخت و خانه‌هاى زیادى را ویران کرد موجب تأسف شدید شد.

در ادامه این پیام آمده است: امیدواریم دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترمیم خرابى‌ها و نگهدارى آسیب‌دیدگان و نجات مجروحان اقدام کنند و خیرین و نیکوکاران نیز در این راه کمک شایسته کنند تا از این طریق مرهمى بر دل‌هاى مجروح این عزیزان گذارده شود.

در این پیام تأکید شده است: در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یک‌سوم سهم مبارک امام(ع) براى این کار خداپسندانه استفاده کنند و از برکات معنوى و الهى آن برخوردار شوند، نسبت به خسارات جانى و مالى کشورهاى همسایه نیز بسیار متأسفیم، امیدواریم مسئولان محترم آن کشورها نیز حداکثر تلاش خود را براى جبران خسارت‌ها و نجات مصدومان داشته باشند.

  • پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی ضمن تسلیت این واقعه اندوه‌بار به خانواده‌های مصیبت دیده و مردم شریف استان کرمانشاه تصریح کرد: مومنین مجاز هستنداز سهم امام (ع) به مردم زلزله‌زده کمک کنند.

پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت حادثه دردناک زلزله در ایران و عراق به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم . "الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنّا لله وإنّا إلیه راجعون" حادثه دردناک زلزله در بخش بزرگی از کشور ما و عراق، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. متأسفانه در این مصیبت غم‌بار تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان، جان خود را از دست داده و به لقاء‌الله پیوستند. مصیبت بسیار سنگین است و فقط لطف و فضل الهی می‌تواند آن را جبران نماید. اینجانب با تسلیت این واقعه اندوهبار به خانواده‌های مصیبت‌دیده و مردم شریف استان کرمانشاه، از خداوند متعال، رحمت و غفران برای جان باختگان، و شفای کامل برای مجروحان مسئلت دارم‌، و از دولت محترم و نهادهای مردمی و انقلابی و مردم شریف ایران می‌خواهم با هر وسیله‌ی ممکن، مصدومان و گرفتاران این حادثه را کمک و یاری نمایند، و مؤمنین مجاز هستند از سهم مبارک امام علیه السلام کمک کنند. ان شاء الله تعالی همه در پیشگاه خداوند متعال مأجور باشند.»

  • پیام آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله نوری همدانی استفاده یک‌سوم از سهم امام(ع) برای زلزله‌زدگان را اجازه دادند.

کانال رسمی آیت‌الله نوری همدانی از اجازه این مرجع تقلید برای استفاده از یک‌سوم از سهم امام(ع) برای زلزله‌زدگان خبر داد که بدین شرح است: «در پی تماس‌های مکرر مقلدین مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله نوری همدانی مبنی استفاده از سهم امام علیه‌السلام برای زلزله‌زدگان، معظم له صرف یک‌سوم از سهم امام علیه‌السلام را مجاز دانستند.»

کد خبر 388520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha