همشهری آنلاین: استاندار کرمانشاه گفت: زلزله استان کرمانشاه در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و ۱۲ هزار مسکن شهری و ۵ هزار مسکن روستایی در این زلزله ویران شده‌اند.

زلزله

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بحران که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور وزیر نفت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور از همان لحظات اولیه وقوع زلزله به صورت تلفنی و به شکل مداوم پیگیر وضعیت استان هستند.

بازوند افزود:️ زلزله کرمانشاه در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و تلفات جانی و خسارات گسترده‌ای را در پی داشته است به گونه‌ای که ۱۲ هزار مسکن روستایی و ۵ هزار مسکن روستایی به صورت کامل تخریب شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد خسارت‌هایی بین ۲۰ درصد تا ۷۰ درصد خسارت دیده‌اند، افزود:️ هم اکنون به دلیل پس لرزه‌های مداوم در منطقه، مردم سخت خواهان چادر و اسکان اضطراری هستند که باید تامین کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال تهیه اسکان موقت برای مردم باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در شرایط اضطراری فعلی باید یک مبلغ بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد تا بخشی از مشکلات‌شان را مرتفع کنند.

وی بیان کرد:️ تسهیلاتی هم برای ساخت مسکن در اختیار مردم آسیب دیده قرار گیرد. البته باید روند اهدای تسهیلات درگیر بروکراسی بانک‌ها نشود و سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.

بازوند اظهار داشت: خسارت بسیار سنگینی به ساختمان‌های دولتی و خدمات رسان رسیده است و زیرساخت‌های آب و برق و گاز دچار آسیب جدی شده اند که ترمیم آن‌ها نیازمند اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به اینکه استان برای ترمیم این آسیب‌ها و خسارت‌های گسترده نیازمند یک خط اعتباری مستقل است، گفت:️ بسیاری از واحد‌های تولیدی و خدماتی منطقه دچار آسیب جدی شده اند و سخت نیازمند حمایت‌های اقتصادی و بخشودگی‌های مالیاتی دو ساله و تنفس‌های مالیاتی هستند.

کد خبر 388512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha