سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر از دو دهه پس از آنکه پیتر جکسن با سه‌گانه ارباب حلقه‌ها پرده نقره‌ای سینما را به تسخیر خود درآورد

استودیو آمازون برای تولید نسخه تلویزیونی فانتزی حماسی جی‌آر‌آر تالکین آماده می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، آمازون كه مدتي است وارد عرصه توليد پروژه‌هاي سينمايي شده و از شركت‌هاي موفق در اين حوزه است، حالا قصد دارد يكي از موفق‌ترين سه‌گانه‌هاي تاريخ سينما را براي پخش از تلويزيون آماده كند. به اين ترتيب، گندالف، بيلبو بگينز و ديگر ساكنان سرزمين ميانه در «ارباب حلقه‌ها» از دنياي پرده نقره‌اي بيرون مي‌آيند و در آينده نزديك با ماجراهايي تازه وارد قاب كوچك تلويزيون مي‌شوند.

قرار است در فصل‌هاي چندگانه سريال «ارباب حلقه‌ها» روايت‌ها و ماجراهاي پيش از «ياران حلقه» به تصوير كشيده شود؛ نخستين قسمت از سه‌گانه كه با «دو برج» و «بازگشت پادشاه» ادامه يافت و يكي از بهترين سه‌گانه‌هاي تاريخ سينما را رقم زد. از مدت‌ها پيش شايعه توليد سريال «ارباب حلقه‌ها» به گوش مي‌رسيد و حالا به نظر مي‌رسد با ورود رسمي آمازون به اين عرصه، شايعه رنگ واقعيت و خبر به خود بگيرد.

نسخه تلويزيوني كتاب ماندگار تالكين پروژه‌اي مشترك است ميان آمازون، بنياد تالكين، انتشارات هارپركالينز و شركت نيولاين. گفته مي‌شود مديران آمازون قصد دارند سريالي توليد كنند كه بتواند با «بازي تاج و تخت» شبكه HBO رقابت كند. حضور نام‌هاي بزرگ و معتبر در «ارباب حلقه‌ها» برنامه‌اي است آمازون آن را براي گذر از دام سريال‌هاي نه‌چندان موفق و پربيننده خود در نظر گرفته و عملياتي خواهد كرد.

نسخه سينمايي «ارباب حلقه‌ها» كه بين سال‌هاي 2001 تا 2003 به نمايش درآمد، در مجموع نزديك به شش ميليارد دلار در سراسر دنيا درآمد داشت و 17 جايزه اسكار از جمله اسكار بهترين فيلم را براي شركت نيولاين به ارمغان آورد.

کد خبر 388505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha