همشهری آنلاین: اول تام هنکس و حالا شان پن؛ او تازه‌ترین چهره از میان بازیگران برنده اسکار است که دست به قلم شده و کتابی داستانی نوشته که ۲۷ مارس سال آینده روانه بازار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از يو‌اس‌اي تودي، پن كه در يك سال اخير درگير پرونده ديدار با يكي از بزرگ‌ترين قاچاقچي‌هاي مواد مخدر مكزيك و دنيا بوده، كمتر از پنج ماه ديگر با انتشار نخستين كتاب خود بار ديگر خبرساز مي‌شود. «باب هاني كه يك كارهايي مي‌كند» رماني است با طنز تلخ و ماجراي مردي ميانسال و بيوه را روايت مي‌كند كه به هر گوشه سرك مي‌كشد؛ از كشتن آدم براي پولي ناچيز تا تخليه چه فاضلاب.

بازيگر 57 ساله آمريكايي كه دو بار براي «ميستيك ريور» و «ميلك» برنده اسكار شده، با انتشار «باب هاني كه يك كارهايي مي‌كند» از سوي آتريا بوكز به يك پرسش بزرگ درباره خودش پاسخ مي‌دهد. او پاييز سال گذشته نسخه صوتي كتابي را منتشر كرد كه نويسنده آن پاپي پريا بود. حالا به نظر مي‌رسد پريا چيزي نيست جز نام مستعار پن و كتاب تازه نسخه اصلي آن داستان كوتاه است. هر چند خود او در پاسخ به پرسشي در همين باره گفته بود با آقاي پريا حدود 40 سال پيش آشنا شده است.

اگر «باب هاني» اوايل بهار سال آينده به بازار بيايد، دوستداران سينما و ادبيات مي‌توانند همزمان به خواندن دو كتاب از دو بازيگر تحسين‌شده آمريكايي بنشينند. هنكس هم كه مثل پن دو مرتبه (براي «فيلادلفيا» و «فارست گامپ») برنده اسكار شده، ماه گذشته ميلادي مجموعه داستان‌هاي كوتاه «دستگاه تحرير غيرعادي» را منتشر كرد؛ كتابي كه از سوي مردم به استقبال مواجه شده و در سايت آمازون در ميان پرفروش‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 388496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha