همشهری آنلاین: جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان برای رایزنی با مقام‌های چند کشور اروپایی درباره استعفای مبهم «سعد الحریری» و شرایط کنونی لبنان عازم اروپا شد.

ادامه رایزنی های دیپلماتیک لبنان | باسیل به اروپا سفر کرد

به گزارش ايرنا، خبرگزاری ملی لبنان صبح سه شنبه با اعلام این خبر، گزارش داد که سفر باسیل به اروپا در تکمیل رایزنی های اخیر او با مقام ها و وزیران امور خارجه کشورهای مختلف پس از اعلام استعفای سعد الحریری از مقام نخست وزیری لبنان صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش وی در دیدارهای اخیرش شاهد حمایت کشورهای مختلف را از لبنان و وحدت و حاکمیت ملی این کشور بوده است.

سفر باسیل به اروپا شامل دیدار از چند کشور خواهد بود که مهمترین آن فرانسه است که در میان کشورهای اروپایی روابط نزدیک تری با لبنان دارد و در تحولات اخیر نیز نقش آفرینی کرده است.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که وزیر خارجه لبنان در این سفر ضمن تشریح استعفای مبهم سعد الحریری به دنبال جلب حمایت کشورهای اروپایی از موضع دولت لبنان در این موضوع است.

بر اساس این گزارش باسیل می خواهد حمایت کشورهای اروپایی در جلوگیری از تبدیل لبنان به میدان نزاع های خارجی را کسب کند.

سعد الحریری نخست وزیر لبنان روز شنبه 13 آبان (4 نوامبر) در اقدامی غافلگیر کننده و در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد از سمتش استعفا کرد.

بسیاری معتقدند استعفای الحریری زیر فشارهای عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان صورت گرفته است.

به دنبال این استعفا یک رشته تماس های دیپلماتیک با محوریت «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان شکل گرفت که هدف اصلی آن فشار به عربستان برای بازگشت سعد الحریری به لبنان بود.

کد خبر 388489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha