همشهری آنلاین: طلای جهانی در معاملات سه‌شنبه ۲۳ آبانماه که دلار آمریکا ثابت بود، با کاهش قیمت روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۶.۲۹ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۶.۳۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴.۷۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۲۷۸.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر وضعیت بازارهای جهانی هستند، با نوسان اندکی معامله می‌شود. افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا و عدم پیشرفت برنامه اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا موجب شده سرمایه‌گذاران در حاشیه بازار طلا قرار بگیرند.

اوراق خزانه دو ساله آمریکا دوشنبه 22 آبانماه به بالاترین رکورد در ۹ ماه اخیر رسید. بازده بالاتر اوراق قرضه قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و از سوی دیگر دلار قوی‌تر طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.

به گفته یک معامله‌گر، فضای محدودی برای افزایش قیمت طلا وجود دارد زیرا ارزش دلار در حال حاضر قوی است.

در این بین آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد صندوق‌های پوشش ریسک و مدیران سرمایه قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به هفتم نوامبر، ۷۰۲۷ مورد افزایش داده و به ۱۷۳ هزار و ۵۶۲ قرارداد رساندند. برای نخستین بار در هشت هفته گذشته است که سفته‌بازان تمايل به افزایش قراردادهای خرید طلا کرده‌اند.

در بازارهای مالی، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب ثابت ماند و در ۹۴.۴۸۷ واحد ایستاد و ریزش پوند انگلیس که تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به توانایی ترزا می، برای حفظ جایگاهش به عنوان نخست‌وزیر انگلیس روی داد، متوقف شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش داشت و در ۹۲۸.۵۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش قیمت، به ۹۹۲.۷۲ دلار رسید.

کد خبر 388469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha