همشهری آنلاین: گودبرداری مجتمع تجارت جهانی گلدیس بدون عمل به تکالیف، تهران در انتظار یک زلزله درشت گونه و برگرداندن سوله‌های مدیریت بحران به کاربری اصلی‌شان از مهمترین نکاتی بود که اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز مطرح کردند.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه علن با بيان اينكه گودبرداری مجتمع تجارت جهانی گلدیس بدون عمل به تکالیف و بدون دریافت پروانه اقدام انجام شده است، افزود: این پروژه با مساحت ۴۸ هزار متر و ۷۳ طبقه واقع در بزرگراه حکیم و کردستان در دوره مدیریت شهری گذشته در کمیسیون ماده ۵ مورد بررسی قرار گرفته و شروطی برای اجرایی شدن این پروژه تعیین شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: این شروط شامل تملک زمین‌های اطراف پروژه و تبدیل به یک بلوک شهری و همچنین تعیین یک مسیر دسترسی از اتوبان به این مجتمع بود که بايد پس از انجام این اقدامات، مجددا برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ می رفت که انجام نشد.

سالاری افزود: این موضوع در حال حاضر موجب نگرانی بسیاری از دیده‌بان های شهری اعم از متخصصین شهرسازی و معماری و مهندسین مشاور ایران شده، چراکه احداث ساختمان های بلندمرتبه بدون توجه به پیوست های مطالعاتی تبعات قابل توجهی برای شهر تهران دارد.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری منطقه بدون اینکه مالک به تکالیف تعیین شده در رای کمیسیون ماده ۵ مجوز گودبرداری صادر کرده است، خواستار توقف این پروژه و بررسی مجدد پیوست های مطالعاتی آن شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری دیگر به ساخت و ساز در بالای تونل رسالت اشاره کرد و گفت: زمین بالای تونل رسالت که متعلق به شهرداری تهران است قبلا پارکینگ بوده اما متاسفانه مدتی است که در این زمین اقدام به ساخت و ساز بدون پروانه شده و موجب ناراحتی شهروندان منطقه شده است.

  • تهران منتظر يك زلزله درشت‌گونه

محسن هاشمی نيز با توجه به زلزله اخير در كرمانشاه با بیان اینکه وضعیت تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: باید تاب‌آوری تهران در مقابل این گونه حوادث بررسی شود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هر 10 سال یکبار زلزله بزرگی ایران را می‌لرزاند، ادامه داد: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله درشت گونه است چرا که از آخرین زلزله بزرگ تهران سال‌ها می‌گذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که مناطق 9 الی 17 دارای خطرپذیری زیادی هستند، گفت: با این حال مناطقی همچون 7، 8، 20، 19، 18 و ... دارای خطر پذیری متوسط هستند اما لازم است که هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور معاونان شهردار و روسای سازمان‌های مسئول در خصوص وضعیت تاب‌آوری تهران برگزار کنیم.

  • انتقاد از تغیير کاربری سوله‌های بحران در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: بیشتر سوله های بحران در اختیار شهرداری نیستند وبه کاربری های ورزشی-تفریحی و مکانی برای ضبط برنامه های صدا و سیما تبدیل شده اند.

زهرا صدر اعظم نوری گفت: از این‌رو از شهرداری تهران می خواهم، برخلاف رویه ناصواب نحوه مدیریت پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران به جای اختصاص دادن بیش از ۶۰پایگاه به فعالیت های ورزشی، دانشگاه علمی کاربردی (۶ پایگاه)، صدا و سیما، غرفه کودک و غیره پایگاه ها را به کاربرد متناسب با اهداف آن ها برگرداند و توجه جدی به سازمان پیشگیری ومدیریت بحران، ارتقاء جایگاه سازمان و نیز تخصیص اعتبارات کافی و تامین تجهیزات مورد نیاز نماید تا این سازمان در مواقع حساس و ضروری بتواند به ماموریت های ذاتی خود بپردازد.

کد خبر 388463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha