همشهری آنلاین: قیمت‌های نفت سه‌شنبه ۲۳ آبانماه تحت تاثیر دورنمای رشد بیشتر تولید آمریکا که به تلاش‌های تولیدکنندگان‌ دیگر به رهبری اوپک برای متعادل کردن بازار لطمه می‌زند، کاهش یافت.

Oil

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت یا ۰.۳۵ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، به ۶۲.۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۲۵ درصد کاهش، ۵۶.۶۲ دلار در هر بشکه بود.

بهای معاملات نفت در حالی کاهش پیدا کرده که اوایل هفته گذشته به بالاترین رکورد در بیش از دو سال گذشته صعود کرده بود، اما معامله‌گران می‌گویند بازار از آن زمان بخشی از روند صعودی خود را از دست داده است.

معامله‌گران در پیش‌بینی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها محتاط شده‌اند و اکنون انتظار دارند قیمت‌ها با اندکی کاهش روبه‌رو شوند.

انتظارات اخیر نتیجه رشد تولید نفت آمریکاست که از اواسط سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۴ درصد رشد کرده و به رکورد ۹.۶۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

دولت آمریکا روز دوشنبه 22 آبانماه اعلام کرد که تولید شیل این کشور در دسامبر برای دوازدهمین ماه متوالی رشد خواهد کرد و به میزان ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

آژانس فیتچ ریتینگز اعلام کرد: در دورنمای نفت ۲۰۱۸ خود انتظار دارد متوسط قیمت نفت بر مبنای سال به سال تغییری نداشته باشد و افزایش اخیر قیمت برنت به بالای ۶۰ دلار ممکن است تداوم پیدا نکند.

میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۴.۵ دلار در هر بشکه بوده است.

با وجود احتیاط اخیر، معامله‌گران می‌گویند قیمت‌های نفت بعید است کاهش چشمگیری پیدا کند، زیرا تداوم کاهش تولید از سوی کشورهای اوپک و غیراوپک به کاهش عرضه مازاد منجر شده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی تقاضا برای نفت این سازمان را بالا برد و اعلام کرد جهان در سال میلادی آینده ۳۳.۴۲ میلیون بشکه در روز از نفت اوپک را نیاز خواهد داشت که ۳۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی سپتامبر است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک قرار است ۳۰ نوامبر برای گفت‌وگو درباره‌ سیاست تولید نفت در وین دیدار کند. انتظار می‌رود این سازمان در این نشست با تمدید توافق کاهش تولید که قرار است در مارس ۲۰۱۸ به پایان برسد، موافقت کند.

کد خبر 388459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha