همشهری آنلاین: وزرای خارجه انگلیس، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

 تاکید اتحادیه اروپا بر حفظ توافق هسته ای با ایران

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از بروکسل، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد، بر لزوم حفظ توافق هسته ای وین تاکید کرد.

گابریل گفت: در این نشست من به همراه همتای انگلیسی خود و همچنین فدریگا موگرینی بر لزوم حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کردیم.

حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته ای با ایران در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بدو ورود به کاخ سفید همواره بر ناکارآمد بودن آن تاکید کرده و ماه گذشته نیز عدم پایبندی ایران به این توافق را اعلام کرد و تصمیم گیری درباره این موضوع را به کنگره آمریکا سپرد.

هفته گذشته نیز فدریکا موگرینی در واشنگتن تاکید کرد که اتحادیه اروپا بر اجرای کامل توافق هسته ای با ایران از جمله از جانب آمریکا تاکید دارد.

در همین ارتباط، آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز امروز در گزارشی جدید خود بار دیگر تعهد ایران به توافق هسته ای وین را تایید کرد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد تهران به همه تعهدات خود در چارچوت توافق هسته ای وین پایبند بوده است.

کد خبر 388386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha