همشهری آنلاین: همزمان با تظاهرات معترضان به سفر دونالد ترامپ به مانیل، دولت فیلیپین بیش از ۶۰ هزار نیروی امنیتی، پلیس و سرباز را برای تضمین امنیت در جریان نشست آ.سه.آن و رخدادهای مرتبط با آن بسیج کرده است.

معترضان فیلیپینی آدمک ترامپ را به آتش کشیدند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان فیلیپینی روز دوشنبه در جریان تظاهرات آدمک بزرگی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در اعتراض به امپریالیسم آمریکایی به آتش کشیدند.

این تظاهرات در اعتراض به ورود ترامپ برای حضور در سی و یکمین نشست آ.سه.آن در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار شد.

آدمک ترامپ که چندین متر ارتفاع داشت و دارای چهار دست بود که به شکل صلیب شکسته نازی‌ها تهیه شده و دردستانش یک موشک اتمی، بولدوزر، کیسه‌ای دلارهای آمریکایی و یک تفنگ است در میان شعارهای ضد ترامپ معترضان به آتش کشیده شد.

"رناتو ریز"، دبیرکل "ائتلاف نوین میهن‌پرستی" که این راهپیمایی را سازماندهی کرده به اسپوتنیک گفت که این گروه راهپیمایی از خیابان اصلی نشست آغاز شد که مرکز کنوانسیون بین المللی فیلیپین در آن قرار دارد. این راهپیمایی در ساعت ۹ به وقت محلی امروز آغاز شده اما پلیس مسیر معترضان را در خیابان "تفت" بست و مانع از پیشروی شد. ۳۰۰۰ تن در این راهپیمایی حضور داشتند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، پلیس تلاش کرد تا با آب پر فشار معترضان را متفرق کند همانطور که روز یکشنبه این کار را کرد و باعث شد تا تعدادی از معترضان زخمی شوند.

 

کد خبر 388376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha