همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال وقوع زلزله در غرب ایران تسلیت خود را به حسن روحانی و مردم ایران اعلام کرد.

 ولاديمير پوتين، رئیس‌جمهور روسیه پس از بروز زلزله در ایران و عراق به حسن روحانی و فواد معصوم ،روسای جمهور ایران و عراق تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس،در پیام پوتین که در وب‌سایت کاخ کرمیلین منتشر شده آمده است: همدردی صادقانه و حمایت ما را برای خانواده‌ها و دوستان و بازماندگان زلزله‌زدگان بپذیرید.

به جز پوتين مقام‌هاي بين‌المللي ديگري نيز اين واقعه را تسليت گفتند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پس از وقوع زلزله در غرب کشور درگذشت جمعی از هموطنانمان در این حادثه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با انتشار پیامی با خانواده‌های آسیب‌دیده و قربانیان زلزله یک‌شنبه شب در غرب کشور ابراز همدردی کرد.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان نیز جان‌باختن جمعی از هم‌وطنان‌مان در زلزله یک‌شنبه شب در غرب ایران را تسلیت گفت و آرزو کرد که هر چه زودتر آثار زلزله از بین برود.

گری لوئیس، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد و از آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور خبر داد.

میشاییل کلور برشتولد، سفیر آلمان در تهران هم در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت ملت ایران در پی زلزله مرگ بار غرب ایران را ابراز می‌کنیم.

او همچنين آمادگي آلمان براي امدادرساني به آسيب‌ديدگان را اعلام كرد.

سفارت فرانسه در تهران نيز ضمن تسلیت به مردم ایران به دلیل جان باختن تعداد زیادی از هموطنان‌مان در زلزله شب گذشته(يك‌شنبه 21 آذر) از بسج بخش‌های مختلف برای امداد رسانی به زلزله‌زدگان قدردانی کرد.

نیکلاس هاپتون، سفیر انگلیس در تهران در صفحه توییتر خود از شنیدن خبر زلزله مرگبار شب گذشته در کرمانشاه اظهار تاسف کرده و همدردی خود را با جانباختگان این حادثه وخانواده های آنها ابراز کرد.

کد خبر 388363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha