همشهری آنلاین: سرمربی و مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته: اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته با جایزه ۳۰ هزار دلاری در تبریز برگزار خواهد شد.

Hadi Rezaea

صبح روز دوشنبه (22 آبان) هادي رضايي، سرمربي و مدير تيم‌هاي ملي واليبال نشسته در نشستي خبري كه در محل فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين برگزار شد در خصوص مسابقات آتي تيم‌هاي ملي توضيح داده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هادي رضايي گفت: تيم‌ ملي آقايان هر ماه يك اردو داشته و سال آينده در 4 رويداد رسمي شركت خواهد كرد و تيم‌ بانوان 9 اردو خواهد داشت و در 3 رويداد بين‌المللي حضور خواهد داشت.


رضایی ادامه داد: دو تيم آلمان و روسيه با هزينه خود به به ايران سفر كردند كه تيم روسيه بعد از برپايي اردو در ايران در مسابقات قهرماني اروپا شركت كرد و در آن مسابقات به عنوان نخست دست يافت كه سرمربي آنها دليل اين قهرماني را برگزاري اردو در ايران عنوان كرد.

وي با اشاره به جايگاه تيم ملي واليبال نشسته ايران در جهان از درخواست سه كشور مجارستان، برزيل و ايتاليا براي اعزام مربي به ايران و حضورشان در اردوهاي تيم ملي خبر داد.

رضایی در خصوص برگزاري اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته نيز گفت: پس از اين كه قرار شد مسابقات ليگ جهاني واليبال نشسته برگزار شود، ميزباني مسابقات بانوان به چين و مسابقات مردان به ايران (تبريز) واگذار شد. مسابقاتي كه در آن تنها شش تيم برتر جهان حضور خواهند داشت.

وی اضافه كرد: از طرف فدراسيون جهاني و نيز فدراسيون ایران براي ده تيم اول رنكينگ دنيا دعوت‌نامه‌هایی ارسال شد که دو كشور چين و مصر از حضور در اين مسابقات انصراف دادند و تيم بوسنی هم با توجه به تاخير در اعلام آمادگی و نهايي شدن ليست تيم‌ها نمي‌تواند در اين رقابت‌ها شركت كند. بدين ترتيب از قاره آمريكا دو تيم برزيل و آمريكا، از اروپا تيم‌هاي روسيه، اوكراين و آلمان به همراه ايران (ميزبان)، تيم‌هاي حاضر در ليگ جهاني خواهند بود. ضمن اين كه دو تيم ژاپن و هلند نيز در ليست رزرو قرار گرفتند.

رضايي با بيان اين كه تبريز به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام براي ميزباني اين مسابقات انتخاب شده و بودجه‌اي نيز براي چند رشته ورزشي در اختيار دارد، گفت: براي اين رقابت‌ها جايزه 30 هزار دلاري دارد که به تیم‌هاي اول تا سوم به ترتيب 12 هزار دلار، 6 هزار دلار و 4 هزار دلار تعلق خواهد گرفت. همچنين بهترین بازیکن اين رقابت‌ها 2 هزار دلار و شش بازیکن برتر شش پست نيز هركدام هزار دلار دريافت خواهند كرد.

 

کد خبر 388352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha