همشهری‌آنلاین: بوروت پاهور، رئیس‌ جمهور اسلوونی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور توانست رقیبش که پیشتر یک کمدین بوده و در حال حاضر شهردار شهری در شمال این کشور است، شکست داده و برای دومین بار به ریاست جمهوری برسد.

 بوروت پاهور ۵۴ ساله یک سیاستمدار باسابقه است که از او با عنوان "پادشاه اینستاگرام" ،به دلیل استفاده او از این رسانه یاد می‌شود.

مقام‌های انتخاباتی اسلوونی بعد از اتمام شمارش اولیه آراء اعلام کردند که پاهور توانسته ۵۳ درصد آراء را کسب کرده و رقیبش مرجان سارک را که ۴۷ درصد رای داشت، شکست دهد.

بعد از اعلام این نتیجه پاهور از رای‌دهندگان تشکر کرده و متعهد شد به این که اطمینان آنها را به دموکراسی بیشتر کند.

او همچنین از رقیبش به دلیل عملکردش تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،پاهور اظهار داشت: من رئیس‌جمهور همه هستم. من مردم را به یکدیگر نزدیک کرده و هرآنچه که ما را به هم نزدیک کند، تقویت می‌کنم.

پاهور اکنون دومین رئیس‌جمهور در تاریخ اسلوونی است که از زمان استقلال این کشور از یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۱ برای دومین بار به ریاست‌جمهوری می‌رسد.

این کشور حدودا دو میلیون نفری مرکز اروپا، زادگاه ملانیا ترامپ، بانوی اول فعلی آمریکا بوده و به خاطر جذابیت‌های طبیعی‌اش نظیر دریاچه‌ها و کوهستان‌های آلپ شهرت دارد.

پاهور ۵۴ ساله سابق بر این مانند ملانیا ترامپ در حرفه مدلینگ فعالیت می‌کرده و پیش از این نیز چند پست دولتی و نخست وزیری اسلوونی را هم داشته و در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار به ریاست‌جمهوری رسید.

سارک نیز که یک کمدین مشهور در اسلوونی بوده در سال ۲۰۱۰ وارد سیاست شد تا کاندیدای شهرداری شهر کامنیک شود.

او یکشنبه شب شکستش در انتخابات را پذیرفته و انتخاب پاهور را به او تبریک گفت اما تاکید کرد که موفقیتش در رسیدن به این جایگاه سیاسی به عنوان یک تازه وارد نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم اسلوونی خواهان تغییر هستند.

کد خبر 388336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha