پسربچه هشت‌ساله که برای بازی به پارکی در جنوب تهران رفته بود قربانی سرنوشتی هولناک شد. او توسط مردی شیشه‌ای ربوده شد و ۴ روز در مخفیگاه او مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

متهم

به گزارش همشهري، تحقيقات در اين پرونده تكان‌دهنده از چند روز پيش و همزمان با ناپديد شدن پسربچه‌اي هشت‌ساله به نام محمد ‏شروع شد. او براي بازي به پاركي در نزديكي خانه‌شان رفته اما ديگر برنگشته بود. وقتي خانواده‌اش ماجراي ناپديد شدن او را به پليس خبر دادند، تحقيقات براي يافتن او شروع شد.

گروهي از كارآگاهان با دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران، شروع به جست‌وجو كردند. اين در حالي بود كه خانواده كودك نيز هر روز راهي پارك مي‌شدند تا شايد ردي از ‏محمد پيدا كنند. تلاش خانواده وي در نهايت به پيدا كردن ردي از يك آدم‌رباي شيطان‌صفت منجر شد. پس از آن ‏عموي كودك با مراجعه به اداره پليس به ماموران گفت:

وقتي براي پيدا كردن ردي از برادرزاده‌ام به پارك رفته بودم و از مردم ‏پرس‌و‌جو كردم زني جوان سرنخي پيش رويم قرار داد. او گفت روز حادثه (روزي كه پسربچه ناپديد شد) مردي به نام ‏غلام را ديده كه پسربچه‌اي را به زور با خود مي‌كشيده است. غلام بيشتر شب‌ها در پارك مي‌خوابيد و به غلام كارتن‌خواب ‏مشهور است. زن جوان وقتي عكس محمد را ديد او را شناخت و گفت پسربچه‌اي كه غلام با خودش مي‌برد، كسي جز برادرزاده‌ام نيست.

همين سرنخ كافي بود تا دستور بازداشت غلام كارتن‌خواب صادر شود. با گذشت 4روز از ‏ناپديد شدن پسربچه در نهايت ماموران موفق به دستگيري اين فرد شدند. گرچه او در تحقيقات اوليه اصرار داشت كه ‏بي‌گناه است اما در مواجهه حضوري با زن جوان (شاهد ماجرا) به ربودن پسربچه هشت‌ساله اقرار كرد.

وي گفت: با دستور مردي به‌‏نام حسين دست به آدم‌ربايي زده و در ازاي اين كار از او پول گرفته است. او ادامه داد: پسربچه در پارك سرگرم بازي بود كه حسين او را به ‏من نشان داد و گفت هر طوري شده او را ربوده و به خانه‌اش ببرم و دستمزدم را بگيرم. من هم به خاطر پول حاضر ‏شدم اين كار را انجام دهم.

با اعتراف اين مرد، ماموران با دستور قاضي جنايي راهي خانه حسين شدند و با دستگيري وي، پسربچه هشت‌ساله را كه در اتاقي با ‏دست و پاي بسته زنداني بود آزاد كردند. او در حالي‌كه به شدت ترسيده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به ماموران گفت ‏كه 4روز در اتاق زنداني بوده و مرد شيطان‌صفت، مدام او را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

از سوي ديگر حسين پس از دستگيري به ماموران گفت: معتاد به ‏شيشه هستم و با ديدن پسربچه هشت‌ساله كه هرروز براي بازي به پارك مي‌آمد وسوسه شدم تا او را به خانه خود برده و زنداني‌اش ‏كنم. در اين مدت نيز او را آزار و اذيت مي‌كردم و قصد داشتم براي آزادي او از خانواده‌اش باج بگيرم اما گير افتادم.‏

اين جوان شيطان‌صفت پس از اقرار به نقشه شوم خود با قرار قانوني در اختيار ماموران اداره آگاهي پايتخت قرار گرفت و ‏تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

  • ‏ ربودن دو پسربچه هشت‌ساله در زمين فوتبال

ربوده شدن پسربچه هشت‌ساله تنها حادثه‌اي نبود كه براي كودكان در روزهاي اخير رخ داد. در اتفاقي مشابه 2‏پسربچه هشت‌ساله به دام دو شيطان‌صفت، گرفتار شدند اما متهمان با زيركي مردي جوان دستگير شدند. ماجرا از اين قرار بود كه چند روز پيش چند پسربچه در زمين فوتبالي در جنوب تهران مشغول بازي بودند ‏كه 2سرنشين يك موتورسيكلت در نزديكي زمين فوتبال توقف كردند. آنها كه معتاد به شيشه بودند، از موتور پياده شدند و به ‏سمت زمين فوتبال رفتند.

سپس با زور و تهديد 3 كودك را مجبور كردند كه با آنها همراه شوند. در اين ميان مردي جوان از دور شاهد اين صحنه بود، كمي جلوتر رفت تا ببيند ماجرا از چه قرار است. ‏همزمان يكي از پسربچه‌ها توانست از دست 2آدم‌رباي شيطان‌صفت فرار كند. او خودش را به مرد جوان رساند و گفت: 2جوان موتور سوار دوستانش را ربوده‌اند و مرد جوان نيز به سرعت خودش را پشت درخت ‏رساند.

دو پسرجوان كه در حال اجراي نقشه سياه خود بودند با ديدن مرد جوان آنها را رها كرده و پا ‏به فرار گذاشتند. مرد جوان اما با كمك اهالي محل يكي از آنها را دستگير كرد اما نفر دوم فراري شد. ‏متهم پس از دستگيري پيش روي قاضي آرش سيفي قرار گرفت و به جرم خود اقرار كرد.

او گفت: روز حادثه با دوستم شيشه ‏كشيده بوديم و با موتور در حال پرسه‌زني در خيابان‌ها بوديم كه چشم‌مان به چند پسربچه در زمين فوتبال افتاد. آنجا بود كه ‏وسوسه‌هاي شيطاني به سراغمان آمد و تصميم گرفتيم نقشه‌مان را عملي كنيم. در ادامه با راهنمايي وي، متهم فراري هم بازداشت شد و هردو براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران اداره آگاهي تهران ‏قرار گرفتند. ‏

کد خبر 388250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha