همشهری آنلاین: سرمربی پرسپولیس ضمن ارائه توضیح دربارره وضعیت‌ تیم‌اش، مشکلات مالی و سربازی بیرانوند در خصوص وضعیت‌ قراردادش با باشگاه گفت: این موضوع بستگی به پیشنهاد باشگاه دارد.

برانکو

خلاصه مصاحبه برانكو ايوانكويچ با ايسنا:

* بابت نتایجی که در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا کسب کردیم واقعا خوشحالم. زیرا توانستیم هواداران‌مان را شاد کنیم. همین که پرسپولیس قدم رو به جلو نه در فوتبال داخلی بلکه در سطح آسیا برداشت راضی کننده است.

 * مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث خوشحالی مضاعف من شد این بود که این موفقیت را با بازیکنان بومی به دست آوردیم. در ۱۲ بازی که انجام دادیم فقط سه بازی خانگی بود.

* تیم الهلال ۴ بار برابر ما قرار گرفت که در دو بازی ما بهتر بودیم. یک بازی هم ۵۰-۵۰ بود و در یک بازی هم ۴ بر صفر شکست خوردیم کاملا ضعیف بودیم. البته این شکست دلایل خاصی داشت. در آن دیدار بدون ۴ ملی‌پوش‌مان بازی کردیم. سیدجلال حسینی مصدوم بود. محمد انصاری محروم بود. کمال کامیابی نیا هم به دلیل محرومیت حضور نداشت. ۲ روز قبل از آن بازی هم مهدی طارمی را محروم کردند.

* بزرگ‌ترین ضربه‌ای که به ما خورد این بود که در تهران بازی نکردیم. مقابل همین هواداران‌مان اگر در تهران بازی می‌کردیم در همان فرودگاه که تیم حریف فرود می‌آمد دو بر صفر از ما عقب می‌افتادند زیرا تیمی وجود ندارد که در برابر ۱۰۰ هزار تماشاگر ما زانو نزند.

* ما ۲۷ بازیکن داریم که تعدادی از آن‌ها جوان هستند. الان سخت می‌توان بازیکن آزاد پیدا کرد.  من به این گروه بازیکنانم کاملا ایمان دارم که می‌توانند نیازها و معیارهایمان را برآورده کنند. مهم‌ترین مسئله این است که همین بازیکنان موجود را باشگاه بتواند حفظ کند.

* قرارداد من با پرسپولیس تا پایان فصل است و این قرارداد من هیچ ارتباطی با سرنوشت آقای طاهری ندارد

* مسائل مالي جزو مشکلات بزرگ ما است. همه باید بدانند که هم بازیکنان و هم ما حرفه‌ای هستیم و زندگی‌مان از فوتبال می‌گذرد. طبیعتا مهم‌ترین مسئله همین بحث مالی است. نه فقط پرسپولیس بلکه همه باشگاه‌ها در ایران با مشکل مالی مواجه هستند.

* من با علیرضا بیرانوند صحبت کردم. او گفت که به سربازی نمی‌رود. حالا درباره سربازی چیزی نیست که خودش بخواهد تصمیم نهایی را بگیرد. به هر حال ارتش باید تصمیم بگیرد که او کجا برود. اگر مجبور باشد که باید برود و خدمتش را نسبت به ارتش و وطنش انجام دهد و وقتی هم که عضو پرسپولیس است تا آنجایی که احساس کنیم به او نیاز داریم از او استفاده می‌کنیم.

 * مهم‌ترین مسئله بحث مالی است چرا که از این راه زندگی می‌کنیم و خانواده ما زندگی دارند. ما تا به حال صحبتی در این باره انجام نداده‌ایم چرا که تمرین‌هایمان فشرده بوده و هر روز عملا صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم بنابراین وقت آزاد نداشتیم. زمانی که دکتر طاهری برگردند صحبت می‌کنیم. مباحث مالی یکی از مشکلات بزرگ و بسیار مهم است.

* من در اینجا راحتم. بازیکنان خوب و عالی دارم و واقعا لذت می‌برم اما من واقعا حرفه‌ای هستم. ادامه حضورم در پرسپوليس بستگی به پیشنهاد باشگاه دارد.

*  از ۱۰ بازیکن که جذب می‌کنیم نمی‌توان هر ۱۰ تا را به خال بزنید و بهترین‌ها را جذب کنید. طبیعتا وقتی بازیکنی جذب می‌کنید بر اساس کارنامه و فیلم‌هایی که می‌بینید به او اعتماد دارید. گولچ با تیم استرالیایی‌اش قهرمان آسیا بود. دو اوکراینی هم قبلا در شاختار بازی کرده بودند. طبیعتا وقتی کارنامه را می‌بینید می‌گویید خوبند اما وقتی آمدند دیدم من اینجا بازیکنان بهتری دارم. علیپور بهتر از ولادیمیر بود و سیدجلال هم بهتر از آن یکی بود. یا انصاری بهتر از اوکراینی‌ها بود. من اینجا مشکلی نمی‌بینم. سیامک نعمتی را به پرسپولیس آوردیم که از ابتدا نمی‌توانست هماهنگ باشد. منشا هم که از ابتدا نمی‌توانست با ما بازی کند یعنی کم کم باید با تیم عادت کند. منشا به عنوان دومین آقای گل لیگ به جمع ما اضافه شد. بنابراین من نمی‌توانم همه بازیکنان دنیا را بشناسم. شما سی دی و فیلم‌ها را می‌بینید و اطلاعاتی جمع می‌کنید و انتظار دارید که خوب باشد. گولچ هم‌وطن من بود اما الان در استرالیا است و او را کنار گذاشتیم. انصاری بهتر از او بود، والسلام.

* مغرور شدن بازيكنان همه جای دنیا وجود دارد. بازیکنان گاهی اوقات بیش از حد بالا می‌پرند مخصوصا وقتی بازیکنان جوان باشند و در پرسپولیس بازی کنند و هر روز در روزنامه‌ها باشند. این جور مسائل کار آسانی نیست. این مسئله را باید درک کرد. وظیفه ماست که این‌ها را کنترل کنیم اما شما رسانه‌ها هم وقتی این مسئله را حس می‌کنید باید بنویسید و از واکنش مربیان و بازیکنان نترسید.

کد خبر 388223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha