همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ از تسطیح و پاکسازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اراضی بایر از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه‌فر با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که اراضی بایر و زمین‌های رها شده منظر شهری را مخدوش می‌کنند و تجمع پسماند و نخاله‌ها در این اماکن باعث ازدیاد حشرات و حیوانات موذی خواهد شد به منظور زیبا سازی و حفظ محیط زیست، عوامل خدمات شهری ضمن تسطیح اراضی سطح منطقه نسبت به پاکسازی و نخاله برداری زمین های خالی و رها شده اقدام کردند.

وی ادامه داد: نصب و تامین400 عدد نیوجرسی درحاشیه زمین های بایر، رفیوژ میانی بلوار علامه عسگری،بلوار شقایق،پل اخلاقی، خیابان های مکتب العباس وارسطو و میدان های مادر و ثارا... صورت گرفته است.

زنگنه فر افزود: طی عملیات ضربتی در بزرگراه آزادگان، پل لاهوتی و اخلاقی، روستای پلائین، خیابان های سفالگری، پائیزان و خلازیر و سایر زمین های بایر سطح منطقه حمل خاک و نخاله ساختمانی انجام شده است.

معاون شهردارمنطقه خاطرنشان کرد: سایت پردازش چوب و سرشاخه های هرس شده در بزرگراه آزادگان ورودی بزرگراه شهید کاظمی جنب سایت بازیافت جهت مصارف تهیه کود و استفاده در برخی ازکارخانه های نئوپان سازی راه اندازی شده است.

همچنین پاکسازی و لایروبی انهار در قالب طرح جهادی در تمامی انهار و کانال های سطح منطقه به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

این مسئول یاد آور شد: در راستای آشنایی با بهداشت محیط کار، حفظ محیط زیست وHSE از ابتدای سال هزارو 200 نفر از پیمانکاران، سرکارگران و کارگران نواحی پنجگانه از کارگاه‌های آموزشی در این زمینه بهره‌مند شده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه به ارتقای فرهنگ شهرنشینی در راستای همکاری شهروندان در رابطه با حفظ و نگهداری محیط زیست و پاکیزه نگاه داشتن محل زندگی در جلوگیری و کاستن اینگونه مشکلات تاکید کرد.

کد خبر 388127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha