همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۹ از برگزاری کارگا‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی ویژه توان یابان خبر داد.

کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی ویژه معلولان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اعلام این خبرگفت: با توجه به اهمیت فراگیری مهارت‌های اجتماعی معلولان جهت افزایش مشارکت اجتماعی آنها از یک سو و فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت بروز استعدادهای معلولین و پرکردن اوقات فراغت آن ها، کارگاه های آموزشی مهارت های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:کارشناسان روانشناسی کودکان استثنایی درکارگاه‌های مهارت های اجتماعی به آموزش نحوه آداب معاشرت، غذا خوردن، احترام، مذاكره، تشكر كردن، مقابله با خشم، برخورد با احساسات، تفكر قبل از عمل، مهارت های حل مسأله و مهارت نه گفتن به معلولان می‌پردازند.

بهرامی با اشاره به تمرین عملی مهارت ها ی آموخته شده توسط معلولان افزود: در این کارگاه ها بعد از آموزش هرمهارت، معلولین به صورت فردی و یا مشارکت گروهی به تمرین عملی مهارت آموخته شده می‌پردازند.

معاون شهردار منطقه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود معلولان بعد از فراگیری مهارت‌ها به منظور پیاده سازی آموخته هایشان در محیط عملی از اماکن مختلف بازدید خواهند کرد.

این مسئول یاد آور شد: بعد از برگزاری هر دوره کلاس های مشاوره ویژه اولیاء با هدف بیان نقاط قوت و ضعف معلولین در هر مهارت، نحوه تعامل با آنها برگزار می‌شود تا در آموزش مهارت اجتماعی و پیشرفت فرزندانشان مشارکت داشته باشند.

این گزارش می افزاید: کارگاه مهارت‌های اجتماعی روز های سه‌شنبه از ساعت 15الی17 در سرای محله خانی آباد جنوبی برگزار می شوند و معلولین علاقمند به منظور بهره مندی از خدمات این کارگاه ها می توانندجهت ثبت نام به خانه سلامت این محله مراجعه کنند.

کد خبر 388125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha