شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

سارقانی که با معرفی خود به‌عنوان فردی خیر و نیکوکار دست به فریب طعمه‌هایشان می‌زدند بار دیگر نقشه‌هایشان را از سر گرفته‌اند.

متهم

اين دسته از دزدان طعمه‌هايشان را از بين افراد ميانسال انتخاب مي‌كنند و با شگردي شبيه تردستي دست به سرقت طلاهايشان مي‌زنند.به گزارش همشهري، تازه‌‌ترين پرونده‌اي كه كارآگاهان پليس آگاهي تهران موفق به كشف آن شده‌اند به همين چند روز پيش برمي‌گردد. پرونده‌اي كه در آن سارقي به بهانه اينكه قصد كمك به افراد نيازمند را دارد راهي خيابان‌هاي پايتخت مي‌شد و نقشه‌ سرقت‌هايش را عملي مي‌كرد. يكي از شاكيان اين مرد، زني ميانسال است كه در تشريح ماجرا به مأموران گفت:

حوالي ظهر بود كه در يكي از خيابان‌هاي شهرك‌غرب مردي كه سوار خودرويي بود به من نزديك شد. او گفت كه قصد كمك به نيازمندان را دارد و از من پرسيد كه نيازمندي را مي‌شناسم يا نه؟ من هم گفتم كه در همسايگي‌مان خانواده‌اي نيازمند را مي‌شناسم و مرد جوان بسته‌اي پول نشانم داد و خواست كه آن را به اين خانواده برسانم. او بسته پول را داخل يك كيسه پلاستيكي مشكي گذاشت و ادامه داد كه داخل كيسه مقداري لباس نيز قرار داد كه آنها را هم براي نيازمندان كنار گذاشته است.

سپس قبل از اينكه كيسه‌ را به من بدهد، به طلاهايم اشاره كرده و گفت كه مي‌خواهد براي همسرش كادو بخرد و از مدل طلاهايم خوشش آمده و خواست كه آنها را از نزديك ببيند. من هم به او اعتماد كردم و طلاهايم را در اختيارش قرار دادم. مرد جوان نگاهي به آنها كرد و همه طلاها را داخل همان كيسه قرار داد و در آن را بست و كيسه را به‌دست من داد. او گفت كه طلاهايم به همراه 3ميليون تومان پول نقد و لباس‌ها داخل كيسه است و خواست كه پول‌ها و لباس‌ها را به خانواده نيازمند بدهم. بعد هم خداحافظي كرد و با گفتن اين جمله كه «هنگام نماز مرا هم دعا كن» دور شد. پس از رفتن او در كيسه را باز كردم اما نه اثري از طلاها بود و نه پول.

فقط مقداري لباس كهنه داخل آن بود و انتهاي كيسه سوراخي قرار داشت كه بعدا فهميدم وي پول‌ها و طلاها را از طريق همين سوراخ به داخل ماشينش انداخته و با اين شگرد مرا فريب داده است. با اين شكايت تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري مرد سارق شروع شد. اين زن اما تنها شاكي متهم نبود و چند نفر ديگر نيز با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد شياد با اين شگرد از افراد زيادي در غرب و شمالغرب تهران سرقت كرده است.

كارآگاهان در ادامه و با سرنخ‌هاي به جامانده از وي موفق شدند او را شناسايي كرده و صبح 16آبان‌ماه در مخفيگاهش در جنت‌آباد دستگير كنند. متهم كه غلامرضا نام دارد در بازجويي‌ها به سرقت از ده‌ها زن ميانسال و سالخورده با اين شگرد اعتراف كرد و گفت: من نيازي به پول نداشتم.

چرا كه در زمينه ساخت‌وساز ساختمان فعاليت مي‌كردم و درآمد خوبي داشتم اما مدتي قبل و از طريق يكي از دوستانم كه به تازگي از زندان آزاد شده بود با اين شگرد آشنا و وسوسه شدم كه براي تفريح آن را امتحان كنم. بعد از چند سرقت، رفته رفته به آن معتاد شدم و پول‌ آن را صرف ساخت‌وساز مي‌كردم. به گفته سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، متهم با قرار قانوني در بازداشت به‌سر مي‌برد و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي او به پايگاه دوم آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 388112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha