همشهری آنلاین: طرح معاینه فنی موتورخانه‌ دستگاه‌های دولتی استان تهران به منظور کاهش آلودگی هوا از امروز ۲۰ مهر ماه آغاز شد.

موتور خانه

مسلم بیات مدیرکل اداره استاندارد تهران، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: نظر به ضرورت و اهمیت موضوع و همچنین لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با معضل آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران لازم است کلیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان در اسرع وقت نسبت به تامین شرایط به منظور استقرار بازرسان الزامی از جانب اداره کل استاندارد استان تهران و انجام بازرسی از موتورخانه‌های اماکن در اختیار، اقدام کنند.

به گفته وی، علاوه بر این مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید مراحل معاینه فنی را تا استانداردسازی کامل و رفع نواقص فنی و آلایندگی در موتورخانه‌ها پیگیری کنند.

براساس مصوبه هیات وزیران انجام معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها الزامی است؛ بنابراین باید توسط شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد و مطابق الزامات استاندارد به شماره ۱۶۰۰۰ این امر حداکثر در مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ انجام شود.

این طرح با بازدید و معاینه فنی شرکت بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران از موتورخانه ساختمان مرکزی از امروز آغاز شد.

کد خبر 388082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha