همشهری‌آنلاین: دولت کرواسی از رای عدم اعتماد پارلمانی که به درخواست اپوزیسیون و برای بررسی بحران بدهی در یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خصوصی این کشور مطرح شده بود، جان سالم به در برد.

در این رای‌گیری که در نتیجه بحث و گفت‌وگوی ۱۲ ساعته پارلمانی بود، ۵۹ نماینده از پارلمان  کرواسی با ۱۵۱ کرسی،به برکناری کابینه تحت رهبری دولت محافظه‌کار رای دادند، در حالی که ۷۸ نفر مخالف آن بودند.

رای‌گیری برای عدم اعتماد به دولت محافظه‌کار کرواسی پس از آن انجام شد که اپوزیسیون به رهبری سوسیال دموکرات‌ها اعلام کردند وام مورد توافق در ماه‌های اخیر از سوی اعتباردهندگان شامل صندوق‌های سرمایه گذاری خارجی برای عملیات مالی کمپانی بزرگ "آگروکور" در بازه زمانی ۱۵ ماه با هدف بازسازی و احیای اقتصادی آن، شفافیت لازم را ندارد و تنها به نفع برخی از اعتباردهندگان است.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، تحلیل‌های انجام شده نشان می‌داد که این رای عدم اعتماد به دولت ممکن است ناکام بماند چون دولت محافظه کار با کابینه راست میانه سازش کرده و لبیرال‌ها هم کرسی کمی در پارلمان دارند.

دولت، آوریل قانون اضطراری را برای تامین مالی این کمپانی بزرگ مواد غذایی ارائه کرد چرا که آگركور، بزرگ‌ترین کمپانی در منطقه بالکان ، با بحران مالی و بدهی مواجه شد و این مساله، اقتصاد کرواسی را با تهدید بی‌ثباتی روبه‌رو کرده است.

اپوزیسیون کرواسی می‌گویند، توافق وام برای این کمپانی آنچنان که باید شفاف نبوده و به نفع برخی از اعتبار دهندگان است.

دولت و مدیر بحران این کمپانی بزرگ تولیدات مواد غذایی این اتهامات را رد کرده‌اند.

کد خبر 388036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha