همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از ورود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن زائر اربعین از طریق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بازگشت زائران اربعین به ایران

به گزارش ايرنا، شهریار حیدری با اعلام اين خبر گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، 51 درصد از این تعداد از مرز مهران، 21 درصد از مرز شلمچه، 4 درصد مرز هوایی و مابقی از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور برای رفاه هر چه بیشتر حال زائران اربعين حسيني، هزار و 20 دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی در نقاط صفر مرزی برای انتقال زائران به محل پارک خودروها در محل پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 800 دستگاه در مرز مهران، 200 دستگاه در چذابه و مابقی در مرز شلمچه مستقر شده است، افزود: هم اکنون روند تردد زائران به خوبی در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

حیدری همچنین در خصوص آخرین آمار تصادفات، گفت: از آغاز سفر زائران اربعین به عتبات تاکنون 56 زائر بر اثر تصادفات رانندگی و به صورت عادی جان خود را از دست داده‌اند.

وی اظهار داشت: همچین طی 24 ساعت گذشته در شش استان مرزی مسیر زائران، یک فوتی، 27 مجروح و 56 مورد خسارت مالی بر اثر تصادفات جاده‌ای گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین همچنین در خصوص ورود زائران غیرمجاز به خاک عراق نیز گفت: از حدود 10 روز گذشته تاکنون حدود 50 نفر از هموطنان که به صورت غیرمجاز از طریق مرزهای غیر رسمی وارد خاک عراق شده بودند، توسط پلیس مرزبانی عراق دستگیر و به مرزبانی کشورمان تحویل شدند و این افراد هم اکنون برای تعیین تکلیف تحویل مقامات قضایی شدند.

به گفته حیدری، تا آخرین ساعات صدور ویزا توسط دفاتر مجاز دو میلیون و 350 هزار روادید صادر که از این تعداد تنها حدود پنج هزار تن موفق به سفر به عتبات نشده‌اند که البته با توجه به اینکه اعتبار این روادید سه ماهه در نظر گرفته شده طی روزهای آتی نیز این افراد می‌توانند سفر معنوی خود را انجام دهند.

کد خبر 387941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha