همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران گفت: حضور شهرداری تهران و خدمات رسانی در مراسم اربعین وظیفه سیاسی و شرعی ماست.

محسن هاشمی

به گزارش مهر، محسن هاشمی كه در برنامه کوی محبت سخن مي‌گفت با اشاره به عظمت راهپیمایی در اربعین حسینی افزود: ما امروز بخشی از مسیر نجف تا کربلا را پیاده آمدیم و زیبایی‌های بسیاری دیدیم و آمارهای عجیبی از حضور میلیون ها زائر و خدمات رسانی‌های مردمی گرفتیم.

هاشمی تاکید کرد: پیاده روی اربعین تبدیل به حادثه و رخدادی جهانی شد و شیعیان جهان با حضور در این مراسم و نمایش خوبی‌ها و احسان‌ها در برابر خشونتی که در جهان می‌شود صلح را نشان می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سفر ما ضمن اینکه زیارتی بود در مسیر همکاری‌های مردمی و خدمات رسانی‌ها را دیدیم. در کوفه ۱۰۰ نیروی شهرداری حضور دارند و بدون چشم داشت فعالیت می‌کنند و در نجف هم ۶۰۰ نفر بحث نظافت را برعهده دارند.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون زایر از ایران می‌آیند و در این مرلسم عظیم بخشی از جابه جایی نیروها و خدمت رسانی را شهرداری انجام می‌دهد که باید گفت مسئولان خوب عمل کرده بودند.

هاشمی در ادامه با اشاره به برخی حواشی پیش آمده درباره همکاری‌ها با مسئولان عراقی گفت: شیطنت‌هایی علیه این نوع همکاری‌ها هست و قطعا عده‌ای دنبال دامن زدن به آن هستند. لذا نباید کاری کنیم که آنها فکر کنند بدون ما نمی‌توانند کار کنند. واقعیت این است که ما بخش کوچکی از کار را برعهده داریم و تمام حضور ما با هدف خدمت رسانی است.

هاشمی ادامه داد: تهران قطعا می‌تواند کمک مناسبی به برادران شیعه عراقی کند. روابط ما دوسویه است و باید تجارب را دوسویه ببینیم. ما دنبال این هستیم که تعاملات بیشتر شود.

هاشمی تاکید کرد: در اربعین که حدود ۲۰ میلیون زائر به کربلا می‌آید باید تعامل بیشتری باشد. ما باید آن جا که نباید، دخالت نکنیم و آن جا که کمک خواستند ورود کنیم. ما فقط کمک می‌کنیم و وظیفه شرعی و سیاسی و عبادی ما این است که کمک کنیم.

کد خبر 387936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha