چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: میخائیل ساکاشویلی،رئیس‌ جمهور سابق گرجستان و فرماندار پیشین اودیسا، اوکراین که به یکی از چهره های اپوزیسیون اوکراین تبدیل شده، متعهد شد در صورتی که قانونگذاران اوکراینی اقدامی انجام ندهند روند استیضاح مردمی رئیس‌ جمهور اوکراین را به راه می‌اندازد.

میخائیل ساکاشویلی،‌فرماندار سابق منطقه اودیسا در اوكراين گفت: در این مرحله درخواست اصلی قانون استیضاح رئیس‌جمهور اوکراین است. اگر قانونگذاران کاری انجام ندهند من آغاز روند استیضاح مردمی را از تاریخ سوم دسامبر (۱۲ آذر) پیشنهاد می‌کنم. اجازه دهید مردم این کار را انجام دهند.

ساکاشویلی،رئيس جمهور سابق گرجستان ضمن مطرح کردن پیشنهاد برگزاری یک راهپیمایی دیگر در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) خواستار تصویب قوانینی در خصوص دادگاه مبارزه با فساد و استیضاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، او گفت: پارلمان اوکراین هفته آینده جلسه‌هاي خود را برگزار خواهد کرد. اجازه دهید ببینند که تعداد ما بسیار زیاد است و ما عقب نمی‌مانیم. ما نمی‌ایستیم و به آنها نزدیک خواهیم شد. تعداد ما دائما افزایش خواهد یافت.

از ۱۷ اکتبر سال جاری میلادی معترضان در مقابل پارلمان اوکراین تجمع کرده و خواستار تصویب قوانینی برای رفع مصونیت از مجازات نمایندگان پارلمان، تاسیس دادگاه مقابله با فساد، اصلاح قوانین انتخاباتی و قانون مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور شده‌اند.

در حال حاضر، پترو پروشنكو رئيس‌جمهور اوكراين است.

کد خبر 387874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha