همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در دیدار فرمانده ارتش پاکستان گفت: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می دانیم.

 حاتمی

به گزارش وزارت دفاع ، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز سه شنبه در دیدار با ژنرال قمرجاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به توسعه همکاری های دو جانبه ایران پاکستان در راستای حفظ و تقویت بنیه دفاعی دو کشورگفت: احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی کشورهای منطقه از اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس امنیت پاکستان را امنیت خودمان می دانیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی، حضور ژنرال قمرجاوید باجوا در تهران را تحکیم بخش ثبات، امنیت و توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: سیاست ما توسعه روابط با همسایگان است و در این راستا پاکستان علاوه بر همسایگی و مرز مشترک طولانی، بواسطه اشتراکات فراوان دینی، تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد.

امیرسرتیپ حاتمی با حمایت از پیشرفت های دفاعی و صنعت نظامی پاکستان در چارچوب تحکیم ثبات و امنیت منطقه تصریح کرد: ما امیدواریم با تجمیع ظرفیت های دو کشور در راستای کمک به دولت افغانستان ، بحران 37 ساله حاکم بر این کشور پایان یافته ، صلح و امنیت در آنجا برقرار شود.

امیرسرتیپ حاتمی با اشاره به توطئه استکبار جهانی در جهت بی ثبات کردن امنیت منطقه بیان داشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه اقدامات بی ثبات کننده خود را رها نساخته و در دام توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتاره شده اند و پس از حمله به افغانستان و عراق، ایجاد داعش در عراق و سوریه و جنگ یمن، اکنون در پی تجزیه کشورهای منطقه و آشوب هستند که این وضعیت زیبنده منطقه و جهان اسلام نیست.

وزیر با تأکید به توطئه های نخ نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی، آنها را بزرگترین و خطرناکترین حامی تروریسم در منطقه عنوان کرد و گفت: افراط گرایی زاده سیاست های آمریکا و مبارزه با تروریسم تنها بهانه ای از سوی دولت مردان کاخ سفید برای تسلط بر سرزمین های اسلامی و منابع آنان است.

امیرسرتیپ حاتمی همچنین ایستادگی ایران در برابر اجرای طرح های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را علت اصلی فشار علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همه توان و ظرفیت خود برای حفظ امنیت منطقه و تمامیت ارضی کشورها استفاده می کند.

ژنرال قمرجاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان گفت: در دیدارم با رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر امورخارجه، بر این نکته تأکید کردم که می بایست مرزهای مشترک ما با ایران مرز دوستی،ثبات و امنیت بوده و برای مقابله با دشمنان مشترک ضرورت دارد تعاملات خود را دوچندان کنیم.

وی همچنین افزود: ایران از منظر پاکستان کشوری بزرگ، با ثبات و دارای پیشینه و تمدنی کهن است و مردم ما برای ایران اهمیت ویژه ای قائل اند.

وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم و ناامنی در مرزهای دو کشور از اولویت های کشور پاکستان محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد: امید است با ایجاد ثبات و پایداری در مرزهای دو کشور با ناامنی و هرج و مرج مبارزه کرده و توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری را فراهم نمائیم.

فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به ظرفیت کشورهای اسلامی بر ضرورت همدلی و مذاکره در جهت حل مشکلات بین کشورهای اسلامی و جهان اسلام و توطئه ها و حوادث ناگوار منطقه تصریح کرد: اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان در شرایط حساس کنونی، از ضروریات ایجاد ثبات و امنیت پایدار بوده و امیدواریم بتوانیم امت واحده اسلامی را شکل دهیم.

کد خبر 387732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha