همشهری آنلاین: «تصویر بزرگ» دینو بوتزاتی ـ نویسنده مشهور ایتالیایی ـ در «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی روایت می‌شود.

رادیو

"در ماه آوریل سال ۱۹۷۲، ارمانو ایزمانی، چهل و سه ساله، پروفسور الکترونیک، از طرف وزارت دفاع، نامه‌ای دریافت کرد که از او دعوت می‌شد تا با سرهنگ جاکوئینتو، مدیر کل اداره اطلاعات وزارتخانه تماس بگیرد ... دعوت جنبه فوری داشت ..." 

به گزارش ایسنا، این کلمات، سطرهای آغازین رمان «تصویر بزرگ» اثر دینو بوتزاتی است که در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای در استودیو ۲۳ معاونت صدا با صدای بهروز رضوی ضبط شده و قرار است به مدت یک هفته از ۲۰ تا ۲۶ آبان از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران پخش شود.

محمد باقر رضایی مشاور محتوایی و تنظیم‌کننده این اثر برای رادیو گفت: تصویر بزرگ را اولین رمان علمی ـ تخیلی ادبیات ایتالیا بر شمرده‌اند. رمان‌های علمی تخیلی جهان به طور کلی بر دو نوعند: علمی تخیلی ـ تفریحی، علمی تخیلی ـ تحلیلی. رمان تصویر بزرگ از نوع دوم است. یعنی فقط جنبه سرگرم‌کنندگی و پیش‌بینی‌های کاذب ندارد، بلکه آینده‌نگری هوشمندانه‌ای از نوع تحقیقی دارد که انسان‌ها را با حقایقی از پشت پرده‌های علمی جهان آشنا می‌کند.

دینو بوتزاتی در سال ۱۹۰۶ میلادی در شهر بلونوی ایتالیا متولد شد و در سال ۱۹۷۲ درگذشت. از آثار او مجموعه «شصت داستان»، مجموعه «کولومبره» و پنجاه داستان دیگر، همچنین رمان تکان‌دهنده بیابان تاتارها در ایران منتشر شده است.

تنظیم رادیویی رمان تصویر بزرگ او، از روی ترجمه بهمن فرزانه که اولین بار، آن را انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۵۶ منتشر کرد انجام گرفته است. برنامه «کتاب شب» را گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران با تهیه‌کنندگی رضا قربانی تدارک می‌بیند و ساعت پخش آن هر شب ۲۳ و ۳۰ است.

برنامه‌های «کتاب شب» بلافاصله بعد از پخش، در قسمت چندرسانه‌ای سایت رادیو تهران قرار می‌گیرد و برای همه قابل دسترسی است.

کد خبر 387728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha