سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ثامر السبهان،معاون وزیر امور خارجه و وزیر مشاور عربستان در امور شورای همکاری خلیج فارس گفت، لبنان به دلیل اقدامات حزب الله عملا علیه عربستان اعلان جنگ کرد.

 ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور شورای همکاری خلیج‌فارس در مصاحبه با العربیه گفت: به سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان گفتیم اقدام‌هاي متجاوزانه‌ای که حزب‌الله انجام می‌دهد به منزله اعلان جنگ علیه عربستان از سوی لبنان و از سوی این حزب است. حزب الله در تمامی تصمیم‌هايي که دولت لبنان اتخاذ می‌کند، تأثیر می‌گذارد.

او افزود: ملک سلمان (پادشاه عربستان) جزئیات اقدام‌هاي حزب‌الله علیه عربستان را به اطلاع سعد حریری رساند. دولت لبنان باید خطر این شبه نظامیان علیه عربستان را درک کند. حزب الله در هر اقدام تروریستی که عربستان را تهدید می‌کند، مشارکت دارد. عربستان از تمامی ابزارهای سیاسی و غیرسیاسی برای مقابله با "حزب شیطان" استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا،السبهان همچنین حزب الله را به قاچاق مواد مخدر به عربستان و آموزش جوانان عربستانی برای انجام اقدام‌هاي تروریستی متهم کرد.

او تأکید کرد: لبنانی‌ها باید بین صلح و بودن با حزب الله یکی را انتخاب کنند. ما از دولت لبنان انتظار داشتیم که برای ممانعت از اقدام‌هاي حزب‌الله کاری کند. این دست لبنانی‌هاست که اوضاع با عربستان چگونه پیش برود.

السبهان گفت: صحبت درباره مجبور شدن سعد حریری به استعفا تنها دروغ‌هایی برای ایجاد دودستگی در میان لبنانی‌هاست. لبنان از سوی شبه نظامیان حزب الله و ایران گروگان گرفته شده است. لبنانی‌ها قادرند تجاوزهاي شبه نظامیان حزب الله را متوقف کنند.

کد خبر 387702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha