همشهری آنلاین: سخنگوی سپاه پاسداران گفت:سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست. خواسته سپاه حفظ امنیت کشور، مقابله با توطئه‌ها و آبادی و عمرانی کشور است و با توجه به اعتماد و اطمینانی که مردم و مسئولان به سپاه دارند، هیچ دغدغه‌ای نداریم.

سردار شریف

به گزارش ايلنا، سردار سرتیپ دوم رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران و سپاه از سوی دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک) گفت: در ۳۹ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حوزه‌هایی که صد در صد مورد تحریم و فشارهای زیادی از سوی امریکا و هم‌پیمانانش بوده، حوزه نظامی و عرصه دفاعی کشور بوده است.

وی ادامه داد: اگر مجموعه سپاه را به اعتبار حوزه دفاعی و نظامی نگاه کنیم، هیچ ارتباطی بین وضع تحریم‌ها و در تنگنا و فشار قرار گرفتن مجموعه سپاه در حوزه نظامی و دفاعی وجود ندارد. امریکایی‌ها بیشتر از هر کس دیگری این موضوع را می‌دانند چون تعریفی که برای توانمندسازی حوزه دفاعی و نظامی در مجموعه نیروهای مسلح کشور ارائه شده، یکی از اصول ثابتش عدم وابستگی به دشمن و اتکای صد در صدی به توانمندی‌های بومی کشور است.

بخش‌هايي از اين گفتگو را در ادامه بخوانيد:

*عرصه پیشرفت کشور در حوزه دفاعی در حال طی شدن و پیمودن روند تکاملی خود است و هیچ خللی در آن ایجاد نخواهد شد. آنچه که امروز امریکایی‌ها در این مقطع با سروصدای زیاد در حال پرداختن به آن است، به نوعی پاسخ به شکست‌هایی است که آنها در منطقه خورد‌ه‌اند.

*اگر بگوییم تحریم‌های جدید شرایط جدیدی را رقم زده، این سخن درست نیست. تحریم‌های که اخیرا امریکا اعلام کرد، چیز جدیدی نیست زیرا اکثر قریب به اتفاق آن اسامی و شرکت‌ها در گذشته در لیست تحریم‌ها بوده‌اند. اتفاق جدید رخ نداده است مگر یک جریان‌سازی رسانه‌ای برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی.

*اینکه رئیس‌جمهور امریکا، ملت ایران را از تریبون بین‌المللی ملتی تروریست می‌نامد - که لایق سیاستمداران امریکایی است - نشان داد که آنها کینه عمیقی نسبت به ملت ایران دارند.

*سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست.خواسته سپاه حفظ امنیت کشور، مقابله با توطئه‌ها و آبادی و عمرانی کشور است و با توجه به اعتماد و اطمینانی که مردم و مسئولان به سپاه دارند، هیچ دغدغه‌ای نداریم.

*هم‌اینک در کنار ارتش سوریه، یک نیروی مردمی، آموزش‌دیده و قدرتمند به اسم جیش‌الوطنی ایجاد شده است. در عراق نیز در کنار ارتش کلاسیک عراق، حشدالشعبی قدرتمندی ایجاد شده است. در کنار حزب‌الله لبنان نیروهای مردمی قدرتمندی در سرزمین‌های فلسطین ایجاد شده است که می توانند به احقاق حقوق ملت فلسطین کمک کرده و آینده رژیم صهیونیستی را با تهدید مواجه سازند و به همین دلیل است که آمریکایی‌ها از عصبانیت جیغ بنفش می‌کشند.

*من ترجمه فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی به فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌پسندم و سپاه هیچگونه نگاه کاسبکارانه در خدمت‌رسانی به مردم ندارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند سایر ارتش‌های بزرگ کشورهای دنیا در زمان صلح، به بازسازی در حوزه سازندگی و عمرانی کشور کمک می‌کند. اگر به قانون اساسی امریکا نگاهی بیندازید، می‌بینید بخش عمده‌ای از فعالیت‌های عمرانی امریکا در کشورهای مختلف توسط سازمان‌های متصل و وابسته به ارتش امریکا انجام می‌شود. این مسئله در خیلی از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

در قانون اساسی و قوانین عادی ایران نیز این موضوع به صراحت آمده است که نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه در زمانی که درگیر یک جنگ خارجی نیستند، می‌توانند به بازسازی و فعالیت‌های عمرانی کشور کمک کنند. به اعتقاد من، یکی از افتخارات سپاه پاسداران بعد از دفاع مقدس - که من آن را کمتر از دفاع مقدس نمی‌دانم - حضور در عرصه سازندگی کشور است.

*دشمن چون می‌داند مردم گرفتار برخی مسائل اقتصادی هستند و پاشنه آشیل مردم ایران، مسائل اقتصادی است، تلاش می‌کنند یک نوع حساسیت در میان مردم در این عرصه ایجاد کنند. این در حالی است که اگر اقدامات سپاه در عرصه سازندگی برای افکارعمومی خوب تبیین و تفهیم شود و به عنوان مثال به مردم گفته شود اقدام سپاه در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند کشور را از واردات بنزین از خارج کشور بی‌نیاز کند، بی‌تردید همه مردم نسبت به این مسئله افتخار کرده و از آن استقبال می‌کنند.

به نظر می‌رسد در این باره یک ترس ساختگی و غیرواقعی القا شده است. آیا در اینکه سپاه مدافع انقلاب اسلامی است و باید نسبت به توطئه‌ها در بزنگاه هایی مانند انتخابات که دشمن تلاش می‌کند از ناحیه آن به کشور ضربه وارد کند، شکی است؟تلاش و ایستادگی سپاه برابر توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن و نقشه نفوذ آن را نباید دخالت در انتخابات تعبیر کرد.

*(حضور سرداران سپاه در عرصه انتخابات) قانون، پاسداران، ارتشیان و سایر افراد وابسته به نیروهای مسلح را منع نکرده است که در فرایند قانونی دموکراتیک از سیستم نظامی‌گری خارج شوند و خود را در عرصه انتخاب عمومی قرار دهند.

*صرف نظر از مسائلی که در انتخابات کارکرد تبلیغاتی دارد، همانطور که در هنگام استقرار دولت دوازدهم هم اعلام شد سپاه همانطور که با دولت‌های پس از جنگ، به هر میزانی که بستر و فضا را فراهم کرده‌اند، همکاری داشته، با این دولت نیز همکاری می‌کند و البته این معطوف به عرصه سازندگی کشور است، والا در عرصه امنیتی تکلیف مشخص است.

*اگر سپاه در موضوعی دیدگاهی در موضوعات فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته باشد، ابایی از بیان آن ندارد؛ چه در دولت اصلاحات و چه در دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی. اگر در موضوعی سپاه نظری داشته باشد، آن را با شفافیت و صداقت اعلام کرده‌ است.

کد خبر 387664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha